Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 3580 ggr
dragonstar
11/15/13, 12:09 PM

Sy med maskin eller för hand?

Hej jag är nyfiken ni som syr kläder syr ni på maskin?

Jag har sytt mina kläder på maskin och bara tagit synliga detaljer för hand. Men nu funderar jag på om jag ska föröka sy lite mer av klänningen för hand. Har tänkt så nugot med knappar så det lär ju bli mycket att sy förhand endå.

Hur resonerar ni?

HUr lång tid tar det för er att sy tex en vanlig underlänning?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
orphidea
11/15/13, 4:19 PM
#1

Jag handsyr alla mina egna kläder. Dels för att jag tycker det är roligt, dels för att det är tidsenligt. :) Tiden har jag dock ingen aning om, men upp emot (och säkert över) 20/h för en underklänning utan vidare krusiduller skulle inte förvåna mig.

PogoPedagog
11/16/13, 4:40 PM
#2

Jag har inte heller en aning om tiden men det är ju jäkligt mycket längre än att sy på maskin. Men däremot trevliogafe eftersom man kan sitta framför tv:n och sy.

dragonstar
11/16/13, 8:20 PM
#3

Jag har tänt att sy alla länga sömmar som inte syns på maskin och sen sy allt som syns förhand =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

JodineFritzl
11/19/13, 11:22 AM
#4

Jag syr också mina osynliga sömmar med maskin och resten för hand, men det blir en hel del handsömnad. tycker det är som en slags terapi och att man kan sitta bekvämt i soffan och sy. Tycker inte det tar så extremt mycket längre tid egentligen, lite pilligare bara :)

LinaN
11/23/13, 2:28 PM
#5

Syr allt för hand i stort sett nuförtiden till mig själv, till andra syr jag på maskin för de är inte beredda o betala för min tid.

Men en undersärk med långa ärmar samt att man fäller alla sömmar tar i snitt 12 tim, Så antingen 3-4 tim under 3-4 dagar eller en lördag + söndag om alla delar är utklippta. Så inte så farligt faktiskt.

Men jag räknar 100kr/timme så det är ju en del pengar i slutändan ^^ För att inte tala om vad min vikingagarderob är värd med tanke på tiden man lagt ner, kostnad för tyg, tid man vävt band, broderat, tillverkat skor och köpt smycken för…. det är nog minst en 25-30 000kr man har hängandes i garderoben….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

dragonstar
11/25/13, 2:46 PM
#6

Okej =) ja jag kommer sy de som inte syns på maskin och de som syns för hand.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
JodineFritzl
11/27/13, 5:20 PM
#7

Åh vad jag längtar tills jag har en vikingagarderob som är värd 25.000.. 🤪🙂

LinaN
11/28/13, 9:34 AM
#8

#7 ;) Senaste ylleklänningen jag sydde och som fortfarande inte är helt klar, är inkl material + jobb ca 1500-2000kr i värde hitendags ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: