Annons:
Etikettevenemang
Läst 2225 ggr
icecreamviking
7/14/13, 11:18 PM

Torpa Stenhus :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu till helgen 20:e - 21:e så äre medeltidsdagar på Torpa Stenhus.

Jag kommer att vara där och visa upp medeltida fäktning, tänkte bara höra med folk om någon ska dit?

Det kommer bli grymmt ^^


Annons:
ahmenduvet
7/15/13, 10:54 AM
#1

Jag ska förhoppningsvis dit på lördagen och fira min födelsedag :D

Theiresias
7/15/13, 7:05 PM
#2

Jag ska också dit, tar med mig mor och make. Hoppas att det blir trevligt. Har alltid älskat Torpa Stenhus.

www.bakomfoten.blogg.se

LinaN
7/15/13, 9:42 PM
#3

var ligger det?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Theiresias
7/16/13, 9:20 AM
#4

Det ligger i Västergötland, i närheten av Borås.

http://www.torpastenhus.se

www.bakomfoten.blogg.se

LinaN
7/16/13, 10:11 AM
#5

Det är ju inte så långt. ska höra med grabbarna om de är sugna på att åka! Tar ju knappt en timme från Trollhättan till borås.

Blir man lynchad om man kommer i vikingakläder?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Theiresias
7/16/13, 6:53 PM
#6

Jag vet inte, men skulle inte tro det. Torpa Stenhus är relativt litet och okänt ändå. Jag tror att arrangörerna blir glada ju fler "utklädda" som kommer, oavsett historisk anknytning eller epok.

www.bakomfoten.blogg.se

Annons:
LinaN
7/16/13, 8:08 PM
#7

#6 du menar uppklädda hopps jag ;)

Vi vart ett gäng som nästan gick bärsärk när tidningen skrev att det var si och så många utklädda vikingar på Ale vikingagårds marknad i våras. Vi förklarade vänligt men bestämt att vi är inte utklädda, vi är uppklädda i våra folkdräkter, och vi fick slutligen en liten notis om det på deras nät-tidning där de bad om ursäkt att de hade sagt utklädda när vi var uppklädda ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Theiresias
7/16/13, 10:49 PM
#8

Jag vet att många med intresset för historiska kläder inte tycker om att bli nämnda i samma mening som ordet "utklädnad". Ungefär detsamma gäller väl mig även om jag inte direkt blir stött om någon skulle råka nämna det. Jag tycker inte om att klä ut mig, tycker inte om maskerader eller andra tillfällen då man ska vara utklädd. Medeltidskläderna är något helt annat. Men de flesta civila som besöker evenemang som dessa ser förmodligen vikingarna/medeltidarna som ett gäng utklädningsglada typer. Det var därför jag satte ordet inom situationstecken. :)

www.bakomfoten.blogg.se

icecreamviking
7/18/13, 11:58 PM
#9

Ingen kommer att lyncha någon ^^ o om det händer så är du inte ensam, här har du mannen med två svärd.. Jag ska ha vikingakläder, jag tror nog inte det ska vara så farligt :)


Upp till toppen
Annons: