Annons:
Etiketthantverk
Läst 2107 ggr
PogoPedagog
5/23/13, 10:26 AM

Brickbands-brickor

Jag behöver fixa fram brickor att väva med. Någon som vet ett ställe att köpa sådana billigt från (fattig för tillfället) eller om det duger med sådan man kan göra själv av någonslags papp?

Annons:
orphidea
5/23/13, 10:54 AM
#1

Jag vet att folk har gjort av t.ex kartong eller spelkort. De håller inte så länge, men tjänar sitt syfte tills man kan köpa finare och bättre i t.ex trä eller horn :)

PogoPedagog
5/23/13, 9:13 PM
#2

Hmm. Jag ska ha med dem på medeltida hantverksläger så de måste se någorlunda medeltida ut. Kan man göra i papp som inet har någon sida plastad?

LinaN
5/23/13, 9:36 PM
#3

#2 oplastad papp kommer suga åt sig fukt och sen sitter du där med mer eller mindre sladdriga brickor…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

PogoPedagog
5/23/13, 9:52 PM
#4

#3 Tack för tipset! Tur att jag inte hann göra en massa brickor innan jag såg detta:)

LinaN
5/23/13, 10:32 PM
#5

#4 ibland har man turen på sin sida ^^

jag har ett par 4-5st träbrickor som jag inte använder men det blir ju inte så breda band direkt, mest skosnöres-bredd känns det som. de är ca 6x6cm i tunn plyfa ser det ut som (tvärlimmat). men det är inte så många som sagt. kan tänka mig göra mig av med dem då jag föredrar mina bruna pappbrickor då jag inte väver på event. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: