Annons:
Etikettinspiration
Läst 4555 ggr
Elma79
2013-05-20 15:13

Ny kategori!

Har lagt in en ny kategori bland ämnena här. Inspiration. Här kan ni lägga in bilder på sådant ni själva gjort och/eller på kläder, smycken och dylikt som kan vara inspirerande.

Skriv gärna en beskrivning på vad det är typ århundrade, material, mönster, m.m. På bilder som inte är på egentillverkade saker, skriv gärna varifrån det är, och om det finns en hemsida eller så.

/Elma

Annons:
Theiresias
2013-05-20 20:49
#1

Trevligt initiativ!

www.bakomfoten.blogg.se

PogoPedagog
2013-05-21 09:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag fyller på med några av mina plagg då om jag kan hitta bilder på dem. 

Här är en handsydd klänning, inspirerad av en tavla från 1300-talet där en dam har en tvåfärgad undre del på sin klänning. Snörningen i fram kan dras ihop helt för ett bli lite mer korrekt om man känner för sånt. Den blev himla skön tack vare att tyget är ganska stretchigt. Om man inte drar ihop snörningen känns det mer 1400-tals.

PogoPedagog
2013-05-21 09:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är tavlanm jag fick min inspiratin ifrån.

PogoPedagog
2013-05-21 09:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min första helt handsydda klänning. Ärmarna har jag sett på en tavla från 1400talet. Annars verkar det ju bara vara så att öppningen är i fram eller i bak på ärmarna men på den tavlan tolkade jag det som att ärmen var delad där uppe. Färgen är ju lite lätt hysterisk men jag gillar den. Tyvärr räckte inte tyget till så jag fick sy vissa delar i ett tyg som var en nyans mörkare.

eldrött_yrväder
2013-05-21 12:43
#5

Men då är frågan, ska det läggas i allmänna trådar eller ska man starta egna för varje projekt?

Elma79
2013-05-21 22:09
#6

För enkelhetens skull så kan vi ju lägga upp olika inlägg t.ex "Kvinnokläder", "Herrkläder", "Barn", "Smycken". Har man sen något annat så kan man ju skapa ett nytt inlägg. Vad sägs om det? :)

Annons:
Elma79
2013-05-21 22:13
#7

Jag försökte skapa nya inlägg i kategorin nu, men min dator flippar ikväll, så jag kan bara kommentera. Nästa som lägger in bild får gärna skapa nytt inlägg och då ha nån av rubrikerna nämnda ovan, om det inte är nått annat förstås ;)

Upp till toppen
Annons: