Annons:
Etiketthantverk
Läst 5908 ggr
Theiresias
2013-05-13 11:36

Garn att färga

Ni som färger garn själva, vart köper ni ert ofärgade garn? 

Att köpa i fysiska butiker blir ju lite dyrt i längden. Men det borde väl finnas någon Internet-butik med bättre priser?

www.bakomfoten.blogg.se

Annons:
LinaN
2013-05-13 12:19
#1

Köper det mesta från en fysisk butik, kostar lika mkt där som i deras webshop. Ska jag ändå på det hållet så är det skit sak samma känner jag när det kommer till bensinpengen kontra frakten.

ofärgad ull i vitt, ljusgrått, mellangrått och mörkgrått brukar kosta kring 30 kr/hg i stort sett oavsett var man handlar någonstans.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Theiresias
2013-05-13 12:40
#2

Vill du dela med dig av deras webshop? Jag bor i skogen så för mig passar Internet-shopping ganska bra.

Jag har köpt lite ofärgat garn på marknader tidigare, då kostade det 50-60 kr för en härva, minns inte på rak arm hur mycket det vägde.

www.bakomfoten.blogg.se

LinaN
2013-05-13 18:01
#3

Priserna har tydligen höjts 10 kr sen jag handla där senaste.

http://www.yourvismawebsite.com/grunnebo-garn-ab/ull-och-alpaca/ullgarner-1/svenskullgarn

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Theiresias
2013-05-13 20:37
#4

Tack så mycket!

När vi ändå är inne på garn och fägring, vilket garn använder du när du färgar själv, en-, två- eller tre-trådigt?

www.bakomfoten.blogg.se

LinaN
2013-05-13 21:05
#5

#4 det beror på vad jag ska göra med garnet när jag är klar med det.

använt entrådigt, tvåtrådigt, tre och fyrtrådigt ända upp till tjocklekar som lovikka.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

VildaVittra
2013-05-14 11:36
#6

#3 Tack så himla mycket för den länken, nu ska jag tydligen virka en yllesjal så här lagom till sommaren. 😕

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
LinaN
2013-05-14 16:18
#7

#6 inget fel i det. kan vara kallt om sommarkvällarna! o det är oslagbart att svepa in sig i en yllesjal när man badat :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anthka
2013-05-14 17:09
#8

Synd att det inte går att veta var grunnebo får sitt garn ifrån (eller var ullen kommer ifrån).

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

VildaVittra
2013-05-14 17:52
#9

#8 Jag tog svenskullgarn, det lär ju vara svenskt och jag har aldrig hört om några svenska får som har det dåligt. Så jag hoppas att det kommer från glada djur.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Brigita
2013-05-15 08:59
#10

Jag färgar inte själv men tipsar gärna om www.agnetasvavbod.se

hon har mängder av garner i massa olika nyanser 🙂

Anthka
2013-05-15 11:26
#11

#9 det var svenskullsgarnet jag menade, bara för att det tillverkas i sverige innebär det inte att ullen är svensk. Kampes (gammalt svenskt företag) tar sin ull från nya zeeland tex.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Garntrollet
2013-05-16 20:31
#12

Hej Fån Garntrollet på www.krakslottets.se 🙂

Jag kan ta hem ofärgat Ull Garn från Järbo Garn.  Gästrike är ju 100% Ull och en favorit när man vill färga själv. Man kan välja mellan 1,2,3,4 trådig. Mitt pris är normalt 47kr p /Härva men det går ju att diskutera både pris på garn och fraktkostnaden om man beställer i Storpack :) Storpack är minimum 10x100g … mer info så är det bara att maila till mig

masterinnan@krakslottets.se

Ha det så bra.

Mvh

Yvonne "Garntrollet" på Kråkslottets Garn :)

Theiresias
2013-05-19 11:38
#13

Tack för alla tips.

Här hittade jag ytterligare en sida.

http://www.garnkorgen.se/product_info.php/cPath/453/products_id/2875

www.bakomfoten.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: