Annons:
Etikettallmänt
Läst 1833 ggr
Kieth Black
2013-04-04 21:51

Medeltidskläder

Hej alla därute!

Hustrun o jag tänkte oss en tur till medeltiden. Vi har hållit på med indianer, trappers o cowboy-eran, så eskapismvana finns! Nu har vi kollat runt lite på lämpliga kläder och funderar på att köpa någon form av basutrustning. Att sy själva hinns f.n. inte med även om verktygen och kunskapen finns. Kraven för den första omgången kläder är inte att dom måste vara i autentiska material, handsydda mm. Det verkar finnas många saiter som erbjuder medeltidskläder o utrustning. Eftersom de svenska sidorna tenderar att bli lite dyra har jag tittat på tyska som definitivt har ett mycket brett utbud. Nu till min fråga till er:

Har någon handlat av tyska företag? och i så fall var dom bra?

Om vi trivs i "medeltiden" kommer det absolut att produceras egna kläder mm. men som sagt till att börja med….

Hälsningar Ebbe & Ewa

Annons:
eldrött_yrväder
2013-04-05 13:32
#1

Jag har inte använt mig av några tyska företag, men om ni klarar er med helt maskinsytt (vilket ni troligtvis får när ni beställer) är jag rätt billig :) Även om ni vill att "synliga sömmar" ska sys för hand så de blir dolda. I så fall kan ni ju skicka ett mail till minna.c.nilsson@gmail.com och berätta vad ni vill ha så kan jag ge er ett paketpris :)

Upp till toppen
Annons: