Annons:
Etiketttv-film
Läst 1934 ggr
Smaakakor
2013-03-14 07:12

Fiction serier med medeltida tema

tänker främst på pillar of the earth och world without end här, jag tycker dom känns helt klart rätt HK och är bra. Nån som har nån mer trevlig serie att tipsa om? Senaste påhittet "Vikings" verkar ju ittills vara ett riktigt bottennapp

Annons:
LinaN
2013-03-14 09:23
#1

Man vet inte om en serie är ett bottennapp förrän efter ep6. och sen hänger det på vilka förhoppningar man har inför serien också. Jag hade väldigt låga förhoppningar. Och änsålänge så är det itne sämre än Xena ^^

Personligen tycker jag att det är ett klart underhållningsvärde i nya serien. Visst klädedräkterna lämnar en del övrigt att önska men vissa saker stämmer ju väldigt bra överens med verkligheten. som i ep3 majoriteten av vikingarna bar yxor när de mötte engelsmännen, och inte alla rännde runt med svärd. vilket är det som de flesta tror, yxor var verktyg och vapen.

Jag hoppas att denna serie ska få spelas ut i helhet så som det ser ut idag. gillar attityderna bland folket och den mentalitet som de försökt fånga i serien speglar den mentialitet jag själv tror på vart det som fanns då. samt att man och kvinna vart mer jämställda än idag, men på ett helt annat plan.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Smaakakor
2013-03-14 11:40
#2

Jag tyckte serien dog nånstans runt när dom gick och träffade "oraklet med svarta läppstiftet i EP1" och den verkar inte vara mer baserad på vikingar än något annat halvmytisk gammal "folkslag" sen lämnar ju skådespelarna en del att önska också

Upp till toppen
Annons: