Annons:
Etikettlitteratur
Läst 1740 ggr
Theiresias
3/10/13, 8:19 AM

boktips

Ber om ursäkt ifall denna fråga redan existerar, jag hittade dock ingen när jag lite hastigt letade.

Jag är ute efter böcker om medeltida kläder och klädkonstruktion, gärna med mycket bilder/målningar som man kan inspireras av.

I första hand är jag ute efter böcker på svenska, men finns inga sådana får det bli på engelska.

Några tips?

www.bakomfoten.blogg.se

Annons:
Theiresias
3/10/13, 8:25 AM
#1

Jag vet att jag har sett folk ge tips om olika böcker men nu kan jag inte minnas i vilka trådar jag sett det.

www.bakomfoten.blogg.se

orphidea
3/10/13, 12:52 PM
#2

Medieval tailors assistant tycker jag är oumbärlig och brukar kallas för något av en bibel av många. Dock på engelska. Annars finns det ju Hurusom man sig klädde, som jag tycker är lite svårförståelig om man inte har mycket kunskap innan, men som helt klart duger att komplettera med.

Anthka
3/10/13, 5:35 PM
#3

Medieval Garnments reconstructed, har tagit grönlandsfynden och omvandlat dem till modernare mönster med instruktioner att följa. Också på engelska men om jag förstått det rätt så är det klädkonstruktion du är ute efter och då är det svenskspråkiga utbudet av böcker i stort sett obefintligt.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Upp till toppen
Annons: