Annons:
Etikettliv-leverne
Läst 2864 ggr
LinaN
2/20/13, 5:23 PM

Träkammar?

Nu har jag letat mig halvt fördärvad på nätet och det enda jag hittar är en kam från the body shop med loggan pressad/bränd in i träet så det nästintill vore lönlöst att sandpappra bort…

var hittar man kammar för under 100kr i trä? med glesa tänder, en så kallad utredningskam? har slängt ut frågan på Hår.ifokus också men inte fått något svar därifrån….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
orphidea
2/20/13, 6:53 PM
#1

Vet att Korps hade för några år sedan, vet dock inte hur det ser ut nu. :)

VildaVittra
2/20/13, 7:44 PM
#2

Varför inte tälja en själv? Jag skulle klyva eneträ i en lagom tjocklek och sen såga ut i fiberriktningen med mellanrummet av tändernas bredd. Sen tälja och slipa. Kanske sätta förstärkningar precis vid tandbasen. Kan inte ta mer än en kväll.

Annars är nog afrokam det ordet du ska googla på. http://www.lacordier.se/?cat_id=57

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

LinaN
2/20/13, 7:45 PM
#3

#2 för det är i dagsläget mer jobb än jag hinner med. Sjuk häst, massor o göra inför Ale med både egen sömnad och nålbindning + beställningsjobb på desamma.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

moondancer
2/21/13, 10:21 AM
#4

Hur stor? kanske har en passande

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

LinaN
2/21/13, 10:40 AM
#5

#4 jadu, 10-13cm lång, tänderna kring 5cm långa, o mellanrum ca 4-5mm mellan tänderna.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

mcvilse
2/21/13, 3:48 PM
#6

http://www.ekofrisoren.se/Produkter.html
men det verkar inte som att de har någon eg webförsäljning. Fast det kan vara värt att ta kontakt, det kan ju inte kosta många kronor att skicka en kam med vanlig post.

Annons:
LinaN
2/21/13, 8:09 PM
#7

#6 tack! 

har mailat dem!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

MegN
2/22/13, 10:50 AM
#8

Jag köpte flera stycken såna på Foteviken förra sommaren - alltså i själva souvenirbutiken, inte på marknaden (råkade passera när det inte var någon marknad eller annat evenemang)

LinaN
2/22/13, 10:56 AM
#9

#8 att bara svänga inom fote är lite väl långt för min del ^^ bor 45 mil därifrån :D

men ska in på hälsokostbutikerna i stan och sen hålla ögonen öppna.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

MegN
2/22/13, 11:09 AM
#10

Du kan ju höra av dig till Foteviken och fråga var de köpt sina? Leverantören kanske kan tänka sig att posta ett par till dig - så mycket väger väl inte en träkam…

Ingasdotter
2/26/13, 10:22 AM
#11

Jag köpte min träkam på Lödöse museum, men det var några år sedan.

Upp till toppen
Annons: