Annons:
Etiketttv-film
Läst 1775 ggr
Loviz
2012-11-12 03:31

UG Medeltidensvärld

Vill bara tipsa om att veckans Uppdrag granskning ska handla om medeltidens värld. Jag som inte vet något om vad som hänt men vart lite besviken när det inte längre fanns (var sugen på att åka dit) tycker det ska bli kul å se. Och är vi fler som ser det kanske vi kan ventilera åsikter här sen ;)

Annons:
Ahnna
2012-12-04 11:17
#1

Nu tittar inte jag på TV så ofta, men har programmet visats? Vad handlade det om? Vad var syftet med granskningen?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

PogoPedagog
2012-12-04 13:26
#2

Det handlade om hur kommunen skött den ekonomiska biten runt Medeltidens värld. Jag bor för örvigt ett par km ifrån parken. Mycket av upphandlingen har gått till på fel sätt, hur arrangemangen med Bert Karlsson såg ut osv. Jag tyckte det var ett rätt bra program för de tog upp det som var viktigt men klankade inte på idén med en medeltidspark eller på de som arbetat med den rent praktiskt= många av mina vänner.

Loviz
2012-12-10 20:56
#3

Programmet finns nog på svtplay.

Jag tyckte det var bra, men det är ju svårt att sätta in sig i en fråga utifrån ett tvprogram. Men klart är väl att kommunen skött det dåligt. ingen upphandling och konstiga/ej korrekta avtal m.m.

Jag har inte varit där även om jag bor hyffsat nära. Men när jag skulle planera ett besök så hade Bert tagit över å då ville jag inte åka dit, känndes för mycket jippo.

Upp till toppen
Annons: