Annons:
Etiketthantverk
Läst 2309 ggr
KeramikJohanna
2012-08-02 13:37

Hantverks-hemsida / vad tycks?

Hej,

jag skulle vilja be om lite hjälp… Jag undrar vad ni tycker om denna hemsida som jag gjort till vårt medeltids-inspirerade hantverk?

www.iduns-applen.se

Jag och två kompisar kommer att stå på medeltidsveckans marknad i år, vi säljer keramik och trähantverk.

Finns det några bra tips till någon som aldrig har sålt och stått på en stor marknad förut?

Blir jätteglad över respons!

Och tips behöver man alltid som marknads-nybörjare…

//Johanna

Annons:
LajvKrattan
2012-08-02 14:23
#1

Jag har aldrig stått på en marknad själv men websidan är snyggt gjord och lättförståelig. Om ni fortsätter i samma anda på mtv så borde ni inte ha några som helst problem Skrattande

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Loviz
2012-08-03 00:15
#2

Fina saker! och fin hemsida!

Jag har bara sålt på nån julmarknad så jag har ingen jätte erfarenhet men mitt tips är att se till att ha växel, mycket växel! var beredda på att de första kunderna kan komma med stora sedlar.

Och ha även med påsar (gärna pappers påsar när det är mtv) och papper/silkes papper att packa i. eller annat som är bra att packa in i och lätt för kunden att bära hem i.

Visitkort eller lappar med kontaktuppgifter kan vara bra. Tvekar man att köpa så kan man ju alltid kontakta er efter och köpa senare :)

Hoppas det går bra för er! Jag kommer och kollar in era saker :)

KeramikJohanna
2012-08-03 14:11
#3

Tack! Och tack för alla tips!

Packmaterial har vi tänkt på och visitkort också, hämtade de idag… Växelpengar är ju bra att ha för mycket än för lite, helt klart. Bra tänkt.

Det vore jättekul om du/ni kommer och kollar! Vi kommer att stå tre dagar totalt, den 9, 10 och 11.

Funderar på att gå en stund på marknaden (redan första dagen) för att kolla läget lite…

LajvKrattan
2012-08-03 20:31
#4

Trevligt! Om du står 2013 så kommer jag gärna förbi och hälsar.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

KeramikJohanna
2012-08-10 04:32
#5

Gårdagen regnade bort och våra dukar och kläder blev dyngsura… Tur att det är keramik och trä vi säljer. Idag blir det nya tag. Vi står precis vid botaniska trädgården, på väg in till marknaden, eller ut. Titta gärna förbi, ni som har lust och möjlighet!

Hyrrokkin
2012-08-15 19:11
#6

Åh, var det ni som hade dom skitsnygga krackelerade skålarna och kopparna? OMG vad jag dreglade över dom och önskade jag hade mer pengar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: