Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 1465 ggr
dragonstar
7/20/12, 2:46 PM

Hur klär ni er till vardags?

Ja jag frågade detta tidigare men vill kolla igen =)

Jag har nämlinge märkt att jag trivs oerhört mycket bättre i de hantvärkskläder jag syr efter medeltidsmönster en de "vanliga" klädr man köper i butik (tex hm, gina)

Så jag tänkte kolla om ni håller med?

Jag har sytt ett par härrbyxor för att ha som vanliga byxor till vardags och jag kommer att sy fler plagg att ha, utgår från de medeltidsmöntser jag har och sen förkortar jag tex en figrusydd klänning såatt det det blir en kort klänning eller ett linne.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
LinaN
7/20/12, 4:17 PM
#1

tar på mig det som finns i garderoben som är helt och rent. Hängsleklänningen är väl itne det man bär till vardags direkt ^^

Men hemmadagar tofflar jag omkring i undersärkar om jag känner för det.

när vi tränar blankstrid så klär jag mig i nått mellanting mellan modernt coh tidsenligt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Fröja
7/20/12, 5:18 PM
#2

jeans i diverse forme samt en tröja till.

Anthka
7/20/12, 5:29 PM
#3

Kofta, byxor och kjol. Kläderna varierar efter humör men är i vardagsfall välskräddade (yes jag syr själv, försök hitta välskräddade kläder i butik till humana priser).

Medeltidskläderna har jag på event, inte till vardags. De mönstren utgår jag inte heller från när jag syr vardagskläder utan jag föredrar mer moderna snitt på kläderna.

På tornerspelsträningar och roddningar är det bekväma slitstarka saker som gäller (t-shirt och m90 byxor)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

dragonstar
7/20/12, 5:33 PM
#4

själv klarar jag nog knappt av ett par medeltida byxor så kommer inte våga mig på något mer modärnt då. Visa gäran bilder på hur ni klär er. Ska föröak få några vättiga bilder och lägga upp längre fram =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: