Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 2939 ggr
dragonstar
7/12/12, 7:36 PM

Brodera på kläderna

Jag sitter och syr en kappa u brun ull som jag tänkt at tjag skulle brodera något finst längs kanten. 

Jag vill gäran se era broderier och har ni några tipps på vad det fins för änkla mönster så behöver jag det.

Hur har ni fört över mönstret på tydet? harn ni sytt på fri hand eller har ni målat dit det?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
LinaN
7/13/12, 1:15 AM
#1

Kalkera över det eller rita på frihand. ett tag så sydde jag fast smörpapper där jag ritat ut mönstret, på tyget och sydde då först med vanlig bomullssytråd som jag sen broderade över med ullgarnet.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

dragonstar
7/13/12, 3:42 PM
#2

Ja jag funderade just på om man kunde göra något sådant.

Men känns som att det vore bäst att rita på tyget, hadde täntke mig något celtiskt mönster läng kanten nere på kappan.

Någon som gjort något likande?

Och de som har störe tex djurmotiv på ryggen av mantlarna vart har ni fått ideenra till mönstren?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

LinaN
7/13/12, 3:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

jag har använt mig av keltika mönster innan men jag tröttnade på dem rätt snart faktiskt.

här är en bild jag tog av en väninna nere på foteviken nu häromveckan. motivet är efter ett fynd, men om det var ett träkarveri eller var det var ifrån minns jag inte bara att det är vikingatida.

Tekniken är kedjestygn.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

dragonstar
7/13/12, 4:45 PM
#4

Snyggt =)

Jag är själv väldigt förtjust i de keltiska mönstrerna men jag vill ha med lite blommmänster och annat så att det blir lite variationer.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: