Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 2998 ggr
Jinaum
6/23/12, 9:55 PM

Vad säger ni om dessa?

Jag sitter och jagar lite olika huvuddukar för kvinnor på vikinga tiden och detta är det mest utförliga jag hittat hittils :http://www.vikinganswerlady.com/hairstyl.shtml#WomensHairstyles

Säg mig, tycker ni detta är något jag kan förlita mig på? Jag tyckte jorvik modellen var charmig och flertalet gånger sett dublin modellen ute, bland annat i moesgård. Annars känns det vanligaste ett vanligt huckle.

Vågar man göra någon av dem modellerna tro?

Annons:
LinaN
6/24/12, 12:46 AM
#1

JAG tycker de är fulsöta alla de där hättorna. Själv kör jag på enkelt knythuckle, trekantigt, fyrkantigt/rektangulärt eller halvcirkel beroende på vad jag känner för ^^

Sen så brukar jag komplettera med min pilgrimshatt, hattarna fanns på den tiden men nere i europa, så jag tycker ändå det ärlegitimt att använda dem häruppe, speciellt då jag avskyr folk som ränner med solbrillor på när de är vikingaklädda, då vill inte ajg göra samma sak, och en hatt är ju mer HK än solglas skulle jag tro….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jinaum
6/24/12, 8:55 AM
#2

#1 Pilgrimshatt? Jag tänker bara på de där svarta med ett brett bältesbrätte på när du säger så.

Själv brukar jag köra med min slitna sköldehamns hätta som solskydd. Men jag känner att efter 4 år nu så är det dags att uppgradera min garderob med liiiiiite mer kläder en ett set manskläder.

Men vill få undan håret lite mer. Man tenderar att undvika duschen i moesgård (iskall)

LinaN
6/24/12, 12:37 PM
#3

#2 hur långt Hår har du? Flätor av olika slag håller håret ur vägen, men jag måste ändå slå ett slag för att använda huvuddukar och sjaletter och grejs för att bränna sig i hårbottnen är inte alls skoj!

Kerstin har Pilgrimshattar.  och det är en sån jag har :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jinaum
6/24/12, 2:56 PM
#4

#3 Jaha dom! Den har jag tittat mycket på jue. Den är jätte läcker.

Jag har Hår till svanken om inte lite längre, sedan sliter det sig med oftast. Lät bränd är jag ju med. Tänkt göra ett vanligt huckle som är 110x75X75 som en annan duk jag har hemma. Bra att knyta in håret i osv. Men vore kul med någon sådan där fulsöt hätta med :P

LinaN
6/24/12, 6:27 PM
#5

#4 om du vill ha en fulsöt hätta så go for it! Det är inte jag som ska ha den på mig ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jinaum
6/24/12, 9:43 PM
#6

#5 Känns som ett måste. Men sådan stråhatt får jag nog sikta på i framtiden. Blev order från pojkvännen XD

Annons:
LinaN
6/25/12, 12:03 AM
#7

#6 bra pojkvän ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jinaum
6/25/12, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#6 Ja jag tycker det. Han ska med till Hova och köpa mig pärlor om vi hittar några till och med :) Han har inte ens mitt intresse då han är mer för manual fäktning men sysslar inte med det mer.

Jag känner mig så grymt fulsöt i denna hättan så det kommer nog bli en ny favorit.

[Rhodugune]
6/26/12, 11:06 AM
#9

Söt som socker! :)

Upp till toppen
Annons: