Annons:
Etiketttv-film
Läst 3380 ggr
djurifrihet
6/15/12, 11:24 PM

Vilken film?

Har funderat länge på en film som jag såg för flera år sedan men jag kommer inte ihåg vad den hette. Därför tänkte jag fråga er om ni kunde hjälpa mig med vilken film det är.

Det börjar med att en grupp gör utgrävningar och hittar ett par som dött, den ena har förlorat ett öra.
Sedan är dom i en byggnad där någon har byggt en tidsmaskin och läser av stjärnorna. Dom börjar med att skicka ett äpple till en annan tid. Sedan skickas en grupp med människor dit till medeltiden.

För att ta sig tillbaka har dom fått ett silversmycke i ett halsband som ser ut som en krona. Den aktiverar man genom att trycka med nageln. Det var något med att en av männen flydde med en medeltidskvinna i en liten liten rund "båt" också, jag tror det är dom två deras vänner gräver fram ibörjan.

Är tacksam för all hjälp jag får :D

med vänliga hälsningar Kajsa

Annons:
[Rhodugune]
6/16/12, 11:59 AM
#1

Är det Timeline du menar?  :)
Länk till imdb.com: http://www.imdb.com/title/tt0300556/

djurifrihet
6/27/12, 11:01 PM
#2

ja de är den, tack! :D

Jinaum
6/28/12, 10:22 AM
#3

De där kände jag igen med… Tussan nu måste jag se den jag med.

FelisLynx
7/30/12, 8:56 PM
#4

Måste bara inflika att boken är 17 gånger bättre än filmen…

Läs den! Michael Crichton, titel samma som filmen :)

[Rhodugune]
7/31/12, 10:44 AM
#5

Tack för tipset om boken, jag hade missat helt att det var han som låg bakom en bok, har läst flera av hans filmatiserade böcker och han skriver väldigt bra!

djurifrihet
8/9/12, 1:50 AM
#6

Åh vad roligt!
hade inte ens tänkt på att det fanns en bok bakom filmen^^
perfekt tillfälle nu också då jag precis har läst ut Hunger Games- serien och letar nya böcker ;D

Annons:
FelisLynx
8/18/12, 9:15 PM
#7

Mer tips på bra böcker! Diana Gabaldons serie om sjuksköterskan Claire som färdas genom en stencirkel i skottland tillbaks 200 år i tiden och hamnar i inbördeskrigets skottland ca 1740 Glad.!

Ken Follets : svärdet och spiran, handlar egentligen om ett katedral bygge, men mycket om tiden och människorna runt om det. Finns även på dvd om man nu vill se den istället. Helt värd både att läsa och se.

Om man är sugen på tempelriddare….politik, passion, konspiration o krig: Robin Young : Brödraskapet. del ett av tre böcker, del två Korståg. Har tyvärr inte läst trean. Eller två moderna om arvet efter dem, Steve Berry : Tempelriddarens arv (typ da vinci koden) eller Raymond Khoury : den sista tempelriddaren (oxå filmatiserad…. tjej arkeolog, inga direkt kända skådespelare mer än möjligen Omar Shariff)

Kärlek o drama, slakten på Katarer i Fankrike. Robert Sheas : Flamman o svärdet. Inkvisationens grepp ….

Sugen på änglar? Angelologi av Danielle Trussoni. Riktig höjdarbok! Skulle kunna vara så sant…. Flört

Gillar man Irlänsk sagor kan Nora Robert förtrolla med solens diamanter, Pärlor från månen, havets safirer. Kärlek o romantik blandat med den Iriska sagans väsen. Även i den andra trillogin av samma författare : Nyckeln till ljuset, Nyckeln till sanningen o Nyckeln till mod. (Urgulliga…)

Tidigare liv? Barbara Erskine : Skuggornas rike, Matilda ochröster från det förflutna. Finns säkert fler jag inte läst ännu

Å höll ju på att glömma! Johanna Hildebrants böcker! Freja, Idun och Saga från Valhalla! Svensk mytologi. Som Uppsalas egen arkeolog o även Med ii Nordrikes förening skriver: "En trovärdig skildring av bronsålderns värld som den kan ha sett ut".

Vill gärna ha tips själv på bra böcker! Älskar det mesta….

RedPoison
8/20/12, 8:43 PM
#8

Håller med #7; Diana Gabaldons serie är verkligen en av de bästa jag läst! rekomenderas verkligen. och det finns många delar och pocketböckerna är TJOCKA! :)

Johanna Hildebrant serie måste också läsas!

fayefaye
8/21/12, 11:11 PM
#9

Diana Gabaldons serie, vad heter första boken om man skulle försöka sig på att hitta den?

Anthka
8/22/12, 10:14 AM
#10

Första boken av Diana Gabaldon heter Främligen (personligen är jag inte alls förtjust i den, inte direkt min typ av genre, men smaken är olika som tur är och det är verkligen en tegelsten)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

djurifrihet
8/26/12, 3:55 PM
#11

Härligt! tack för alla tipsen! :D

Upp till toppen
Annons: