Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 3819 ggr
eldrött_yrväder
2012-05-17 10:32

Hur inkorrekt är jag? :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min städning av rummet blev till inventering av medeltidskläderna haha. Så hjälpa mig och säg vad som är inkorrekt med dessa (vet att det förmodligen är en hel del) och om jag kan fixa det på något vis! Hade varit kul om ni berättade typ vilket århundrade de tillhör också :)

Bild 1 är en kompis klänning egentligen. Tror det är ett Sofias Ateljé-mönster, men det borde väl gå att "rädda"? Den har snörning i ryggen, vanlig "modern" korssnörning, med öljetter, men det går väl inte att göra så mycket åt, eller?

Annons:
eldrött_yrväder
2012-05-17 10:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild 2 är en klänning som syddes som arbetsdräkt i ett 1500-talsgille jag tillhörde tidigare. Skjortan är en vanlig "mansskjorta" och klänningen är något kort, men har funderar på att sy en lite bylsigare underklänning till den. Tyget är väl inte helt korrekt heller (man kan luras att det är linne, men det är det inte).

eldrött_yrväder
2012-05-17 10:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

(jag vet inte varför bilderna envisas med att lägga sig i inläggen, så ser dom inte ut på varken dator eller telefon)

Bild 3 är på en modern skjorta i linnetyg som jag lånar ut till folk som är mindre än mig (nej, jag är inte gravid, jag har bara en förbannat tajt skjorta på mig!) om de lånar den gröna klänningen på bild 2.

eldrött_yrväder
2012-05-17 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild 4 är en mansdräkt köpt på Scaramouche på en medeltidsmarknad så jag antar att den inte är helt korrekt? Denna är strl L, denna gröna i nästa inlägg är en M så den passar mig bättre. Men lånar ut dessa till män och kommer ha nån av dom på crossoverdagen på mtv i år.

Jag antar att det behövs nån sorts benklädnad, eller slipper jag fixa det? :D

eldrött_yrväder
2012-05-17 10:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bild 5 är då en grön/röd version, som sagt i strl M, av förra. Här med ett par byxor som rätt mycket liknar moderna haremsbyxor. Dessa är också köpta av Scaramouche och har kardborreband som knäppning, men den syns inte och är ju hyfsat lätt att fixa om man skulle vilja.

(oj, jäklar så suddig den blev, hoppas ni ser ändå!)

eldrött_yrväder
2012-05-17 10:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bild 6 är ett fantastiskt vackert tredelat bälte som dock måste kortas och ev bild typ tvådelat eller nåt. Knäpps med tryckknapp, men funderar på om man kan byta det till nåt annat snyggt. Har ni förslag tas detta tacksamt emot! :)

eldrött_yrväder
2012-05-17 10:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Bild 6, sista bilden, är en väska som mamma tovade till mig för evigheter sen. Jag har dock en stark misstanke om att den inte funkar som vanlig handväska :P Kan jag rädda den på något vis till någorlunda hk? :)

Annons:
eldrött_yrväder
2012-05-20 17:08
#7

Ingen? Vill ju börja sy om och fixa nu :D

LinaN
2012-05-22 11:20
#8

#6 bort med de fula banden ^^ byt ut dem mot brickvävda istället.

Har jättesvårt för att titta på klädesbilderna då de är liggandes och du tagit bilden i en smal spegel.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

eldrött_yrväder
2012-05-28 23:38
#9

Får göra en ny tråd (så denna kan raderas) och använda en modell då.

Upp till toppen
Annons: