Annons:
Etikettliv-leverne
Läst 2872 ggr
dragonstar
5/15/12, 7:39 PM

Hur klär ni er till vardags?

Jag är nyfiken på hur ni klär er til lvardags? Har det medeltida och hantvärksmässiga krypigt in där med? och på vilket sätt?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
MegN
5/15/12, 8:27 PM
#1

Hemmavid går jag gärna i linnesärkarna från vikingautstyrseln, och det har väl hänt att jag har dykt upp på kalas i särk + rödaktig överklänning och låtsas som att det var "moderna kläder"… (funkar ju tills man hänger på sig ett bälte med tillbehör…).

dragonstar
5/15/12, 9:31 PM
#2

Själv klär jag inte mig  mina medeltidskläder normalt, men jag tänker börja smga in lite medeltidsinspererade kläder i min garderåb och får den mer bohemiskt så att säga.  Tycker allmänt mycker mer om hanvärk och håller på att sänsa ut allt ur mi ngarderåb då jag innan klätt mig i goth i måga år.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

SHV-Pysen
5/16/12, 5:42 PM
#3

Jag har inte alls mycket medeltid eller så. Är relativt vanligt klädd. Är inte alls mycket för det sk. Bohemiska i den vardagliga klädsel, men när det blir medeltida evenemang så slår det ju om helt! Det har inte hänt att jag brukar gå klädd i mina medeltidskläder hemma, tills jag sydde ett gardekors för ett tag sedan. Eftersom vi brukar ha det rätt kallt i huset så är den hur skön som helst, som en morgonrock! Så den blir nog flitigt använd här hemma nästa vintersäsong!

LinaN
5/22/12, 11:20 AM
#4

har jag klänning så går jag ofta i undersärkarna, det är så skönt o luftigt. men idag klär jag mig inte i mina vikinga/medeltidskläder lika ofta som jag gjorde när jag gick i gymnasiet

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Tomteslakt
5/22/12, 8:48 PM
#5

Jeans (gärna slitna), t-shirt, skinnjacka, hatt eller keps…  har dock gärna brokorna på när jag är hemma på sommaren då det är ett mycket härligt plagg varma sommardagar….

Anthka
5/23/12, 2:40 PM
#6

Jag stickar tröjor, vantar, mössor, sjalar och kjolar för höst och vinterbruk. Syr kjolar och byxor för hela året. Men det är efter "moderna" mönster. Mina historiska kläder vill jag ha i historiska sammanhang.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Annons:
Upp till toppen
Annons: