Annons:
Etikettevenemang
Läst 3353 ggr
Anthka
4/24/12, 10:21 AM

Tornerspel i parken!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Nordic Knights bjuder tillsammans med Skokloster slott in till det tornerspel som du hört så mycket om.
**Den 25-29 juli kl 11-17

I dagarna fem blir det underhållning, gyckel och musik. Strosa runt på en medeltida marknad som bjuder på allt från husgeråd till sötsaker. Se drottningen och hennes följe eller skratta åt gycklarna och deras tokiga upptåg. Det finns aktiviteter för stora och små, vad sägs om att utmana familjen på knivkastning, låta barnen rida ett eget tornerspel på trähästen Lisa eller pröva på att skjuta svartkrutskytte. Se våra beridna bågskyttar träffa målet i full fart och missa inte dagarnas höjdpunkt, det fantastiska tornerspelet.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Annons:
Kyltsi
4/24/12, 1:50 PM
#1

Var kan jag hitta mer info om detta event?
Jag surfade in på nordic knights hemsida, men hittade inget. Och inte heller på Skokloster slott hemsida hittade jag riktigt sån info jag var ute efter (eller så är jag dålig på att navigera på sidorna)

Anthka
4/24/12, 1:58 PM
#2

Vad är det för info du vill ha? Glad

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Kyltsi
4/24/12, 2:39 PM
#3

Lite allmän info. Tider för tornespel och priser? Är det inträde till hela området eller hur fungerar det?  Är det marknad alla fem dagarna?

Kan man bo nånstans i närheten?

Vi missar medeltidsveckan på Gotland i år, som vi annars åker till varje år och det skulle vara kul att hinna med något annat istället.
Skokloster ligger inte så långt bort så vi tänkte att det kunde ju vara kul att besöka, men med en tvååring kanske det skulle vara skönt att kunna sova över någonstans istället för att resa fram och tillbaka samma dag. (vi åker kollektivt, så det tar lite tid fram och tillbaka från Ösmo)

Anthka
4/24/12, 2:49 PM
#4

Tiderna har jag inte i huvudet men priset ligger kring 120:- för vuxen och halva priset för barn.

Det är självklart marknad och aktiviteter alla dagar. Inträde är det enbart till tornerspelet (några av aktiviteterna kostar också en mindre summa) vill man bara strosa runt på marknaden så kostar det ingenting.

Jag har för mig att det finns en camping i närheten som kanske har boendemöjlighet.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Kyltsi
4/24/12, 3:10 PM
#5

Tack Anthka för svaren Glad

Kostar tornespelet även för så små barn som tvååringar?

Anthka
4/24/12, 3:19 PM
#6

Jag skulle bli förvånad om det gjorde det (men helt säker är jag inte det beror mycket på den som tar betalt)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Annons:
Anthka
4/24/12, 6:35 PM
#7

Entrén till tornerspelet är Vuxen 120:- och Barn 50:- (7-15 år)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Upp till toppen
Annons: