Annons:
Etiketttornerspel
Läst 2981 ggr
gummish
3/3/12, 8:05 PM

Tornerspel/riddar uppvisning?

Hejsan, tänkte kolla lite om någon här har en aning om man kan få en tornerspel/ridaruppvisning?

Vi är en klubb nere i Skåne/Malmö och jag kollar upp lite olika evenemang/clinics som hade kunnat vara intressanta att boka in. Vi har tillgång till stort ridhus att ha uppvisningen i tex.

Vad hade detta kostat? Finns det någon förening med riddare i Skåne som kanske åker runt och gör uppvisningar med sina hästar?

All info är intressant så PM mig gärna med info.

Annons:
[trollduva]
3/3/12, 8:16 PM
gummish
3/3/12, 8:58 PM
#2

Gud vad roligt! vart brukar ni hålla till och rida/träna?

hur ser prisbilden ut på att få ut er på en uppvisning?hur länge brukar det vara? heldag eller några timmar?

tacksam för svar!

[trollduva]
3/4/12, 9:58 AM
#3

Jag har tyvär ingen koll på vad spelen kostar,vi tränar i fulltofta mellan höör och hörby:)

Ahnna
3/5/12, 7:18 PM
#4

Om SB inte har möjlighet så finns det flera andra lag i landet som åker runt och gör shower. Det hela handlar om vad arrangören (er klubb) har möjlighet att betala vad gäller resa, arvoden, uppstallning, boende, mat och så vidare. Som kund har ni möjligheten att själva bestämma hur många riddare ni vill boka, utifrån er anläggning och er budget, men ni bör boka minst 4 riddare för att få en bra show. Dock så tillkommer markpersonal för att showen ska gå att genomföra och hur många man behöver på marken beror lite på antalet riddare och längden på spelet. (10 minuter eller 1 timme, typ.)

Bästa show tycker jag att man får med 6 eller 8 riddare. Det bör vara ett jämnt antal eftersom de flesta tornerlag rider från båda sidorna av banan i två lag.

Lycka till med er show! Glad Skicka ett PM till mig om du vill ha mer ingående tips på vilka lag som kan tänka sig att åka till dina trakter.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[trollduva]
3/6/12, 9:04 AM
#5

ta kontakt med någon av våra kontaktpersoner så får du snabbt svar på kostnad och andra frågor,all info står på hemsidan:)

Upp till toppen
Annons: