Annons:
Etikettpaviljonger-inredning
Läst 4217 ggr
Alcedina
2012-01-10 20:19

Medeltida paviljong

Hej, jag vill köpa ett medeltids tält, jag har inte tid att sy ett själv. Jag har då kollat på en hel del hemsidor. Jag är intresserad av ett tält på ca 3x6 m. Är det någon som har erfarenhet av kvaliteten från de olika leverantörerna. Ex Past tents, SPQR, Medival-market. Jag skulle gärna ha ett tält som såg så "handgjrt" ut som möjligt. Jag såg ett från Past tents som var sixsackat på detaljerna. Det såg inte snyggt ut. Det är en stor investering så jag vill att det är bra kvalité.Tipps!!!

Annons:
Lillyblossom
2012-01-11 10:28
#1

Finns en här på forumet som säljer tält tror jag. Eller om han syr upp efter hand. Sök på paviljong så hittar du en hel del i ämnet här på forumet. Även hur olika leverantörer är. :D

Ahnna
2012-01-11 11:10
#2

Ett polskt företag som heter Walhalla säljer bra och billiga tält i A-modell och saxisk modell. De kommer kompletta med tältspik och rep, det enda man behöver köpa själv är själva trästommen. (Till ett saxiskt tält innebär det två stolpar och en bräda som ligger mellan stolparna uppe vid taket.)

Ett par bekanta till mig köpte ett saxiskt tält (geteld) från Walhalla, 2,5 x 8 meter, för cirka 5000:- inklusive frakt. Det var välsytt, impregnerat och de fick själva bestämma hur de ville att dörren skulle stängas (inifrån eller utifrån).

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
2012-01-11 11:51
#3

Jag har bara hört gott om Past tents, men så är deras prisklass därefter också. Grejjen är ju att man kan specialbeställa hos dem. OM jag förstått det rätt så börjar man med att välja modell och sedan kommer en massa tillval man kan göra.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Alcedina
2012-01-11 19:06
#4

Oki, tack för tipsen!

Glad

Då kollar jag runt lite mer.

Upp till toppen
Annons: