Annons:
Etikettmedeltidsveckan
Läst 8524 ggr
Ixectrona
11/15/11, 2:18 PM

Medeltidsveckan 2013

Är det någon som vet om det kommer ske något särskilt det året?
(Då det är det 30-årsjubileum.)
Om inte, ska jag fundera på att åka 2012 istället. Flört (För två år på rad blir det inte.)

Annons:
moeler
11/15/11, 10:57 PM
#1

Jag vet att man planerar lite olika saker frö 30-årsjubileet men ingenting är betämt ännu. Det hänger som alltid på ekonomin

drutten2
1/13/12, 7:33 PM
#2

Ah så det är 30års-jubileum nästa år.

Då måste man ju nästa komma, i och för sig så

vill man ju åka dit alla år.Flört

Detta året blir ett kanske, men jag hoppas.Glad

ThreeStars
2/13/12, 3:45 PM
#3

Åh ska kanske åka dit då ist. för i år…? Oskyldig

drutten2
2/13/12, 8:21 PM
#4

Jag ska dit i år, men ska nog försöka komma mig dit nästa också.Glad

moeler
2/26/12, 10:36 PM
#5

Å andra sidan är det 20-årsjubileum för Styringheims medeltidsläger i år….. Och det blir nog något i hästväg! Ett läger i Östergravar med en massa aktiviteter i tio dagar!

Ahnna
2/26/12, 11:22 PM
#6

#5 Count me in! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Kyltsi
2/27/12, 1:36 PM
#7

Vi ska dit i år, och troligtvis även nästa år :)

moeler
3/3/12, 11:59 AM
#8

Kom just på att man troligen kommer att räkna 1984-2014 så det blir nog inget jubileumsår medeltidsveckan förrän 2014. Jag har inte pratat med någon på Medeltidsveckan om det men de andra jubileerna har varit 1994 och 2004

Ixectrona
3/3/12, 7:06 PM
#9

Konstigt, för om första året var 1984 så blir ju det trettionde året 2013.

moeler
3/3/12, 9:39 PM
#10

Jo det stämmer iofs men man brukar inte räkna så. Antagligen för att det är lättare att hålla koll på om man håller sig till årtalen.

dragonstar
7/9/12, 1:46 PM
#11

Oja 30 års jubileum det ska jag lägga på minnet. komemr nog setill att jag åker dit då. Men vill gärna hitta någon grupp elelr förenign att åka med och bo i tältläger då.

Har för mig att de hadde en del exstra när dom firade 25 års. mins dock inte vad nu kan fråga mammma och moirmor om dom mins.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

kirshim
2/24/13, 1:52 PM
#12

Jag och min fru har ordnat med hund- och barnvakt under veckan och har redan bokat hotell inne i Visby mån-fre. Är andra gången vi besöker medeltidsveckan och förra svängen så var vi bland annat på ett gästabud som vi nog står över denna gång då organisation och mat inte var det bästa även om underhållningen var ok. Vi var också på tornerspelet vilket vi ska besöka igen för det var riktigt bra. Ni andra som ska åka, vad har ni för planer för veckan? Vilka aktiviteter rekomenderar ni och vad får man inte missa under veckan? Finns det några trevliga kurser att gå så man får lära sig lite grunder i något nytt (gammalt) hantverk som verkar spännande? Väntar otåligt på att årets program ska dyka upp på deras hemsida…

orphidea
2/24/13, 2:45 PM
#13

Lite svårt att veta hur det ligger till med kurser osv, men följ Kapitelhusgården på till exempel Facebook för att få reda på vad de kommer ha för kurser och föreläsningar under veckan! :) Jag kommer säkerligen sno ihop ett eget schema över veckan så fort programmet dyker upp… :) tills dess är det rätt öppet, för min del!

Annons:
PogoPedagog
2/24/13, 3:01 PM
#14

Ett uppskattat evenemang är Trix stora eldshow som de alltid brukar köra gratis på onsdagskvällen. Problemet är bara att publiken brukar räknas i tusental! Så det gäller att komma i god tid till Nordergravar om man vill se. Men de är sjukt duktiga.

Annars tycker jag om att hänga på marknaden, det är alltid någon ny grupp på plats som uppträder som man upptäcker. I år kommer min sambos grupp Condottieri som uppträder med medeltida stagefighting vara på plats så det rekommenderar jag ju såklart;)

drutten2
2/24/13, 9:22 PM
#15

Blir nog någon kurs och någon trevlig uppvisning i någon av ruinerna kvällstid. Sedan får man se.😉

orphidea
2/25/13, 8:24 AM
#16

Kapitelfilm.se kommer ha öppen filmvisning av deras dokumentär om Medeltidsveckan under någon av kvällarna, det är ju om något ett måste!

drutten2
2/25/13, 5:56 PM
#17

Det lät ju kul.🙂

Mstar
2/28/13, 5:39 PM
#18

Jag inhandlade alla klädestyger igår till mig och sambon.. Har planerat i ett halvår nu. VI åker med husvagnen, bokat och klart. Mitt första år på just Gotland. Men det har ju alltid varit en dröm! (Alltid är ca 15 år, är 25 nu) 
Lämnar barna hemma för att kunna uppleva medeltidsveckan utan oro för att tappa bort någon annan än sig själv. 

Jag har blivit aningens övertaggad redan.. :P

dragonstar
3/1/13, 11:35 AM
#19

Åh hvill åka men har inte alls bestämt ennu familjen sak prata ihopp.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

orphidea
3/1/13, 12:48 PM
#20

Inget större fel i att känna peppen rejält nu, tycker jag. Jag åker för femte året i rad och har inte varit med om några större besvikelser hittils. Själv börjar jag ligga riktigt bra till med mina kläder, lite ärmar och småpill kvar på årets klänning, en krenelerad struthätta är avklarad och en underklänning är på g.

Annons:
Ixectrona
11/14/13, 12:45 PM
#21

Jag vet att jag tänkte snett när jag startade tråden, så nu frågar jag istället, vet någon om det blir något speciellt under det egentliga 30-årsjubileet nästa år?

orphidea
11/15/13, 4:14 PM
#22

Nej, det tror jag inte då de officiellt firade sitt 30-årsjubilé i år. Låter iallafall märkligt i mina öron att fira detta två år i rad.

Ixectrona
11/15/13, 9:11 PM
#23

What?😮

Och här sade folk till mig att 2013 är inte 30-årsjubileet, så jag får vänta till 2014 istället?😭

orphidea
11/16/13, 6:57 PM
#24

Medeltidsveckan har ju själva gått ut och kört stenhårt på att marknadsföra sitt jubileum under året som gått. Så tyvärr har nog det tåget gått, som sagt. Du får se till att kolla med grundkällorna innan du litar på kompisarnas påhitt i fortsättningen! :)  Hyser dock inga tvivel på att 2014 års medeltidsvecka kommer vara tråkig för det.

Upp till toppen
Annons: