Annons:
Etiketterkläder-och-accessoarerhantverk
Läst 4384 ggr
[Doglovers]
2011-08-13 21:05

Smycke av djurtänder

Hej

Jag kanske kommer med en lite underlig fråga. Var på Medeltid veckan i Arboga. Och där var det en kille som hade ett smycke av ko tänder. Då slog mej tanken att det kanske är fler som vill ha till gång till tänder till smycke tillverkning. Därför undrar jag om någon är intresserad.

Ko, Älg, Rådjur, Vildsvin (ej betar) Just nu har vi inget, men jakttiden börjar snart och då kan vi ta tillvara om intresse finns.

  • Redigerat 2022-08-18 15:08 av TatsuOni
Annons:
KaiPon
2011-08-13 21:12
#1

(Lite OT kommentar här)

Så det är DET det är! Det är DÄRFÖR alla på typ Ica är uppklädda i medeltidskläder. Känner mig lite löjlig, men jag visste inte om det, och jag bor i Arboga Skäms Well, det förklarar saken.

Och halsband med djurtänder är extremt awesome, i alla fall i min mening!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

MegN
2011-08-14 08:59
#2

Framtänderna skulle jag tro funkar bäst, kindtänder ser ju ut som kindtänder gör mest…? Annars är ju spetsiga rovdjurständer säkert mycket mer eftertraktade. Jag har några älgtänder (inte säker på om det verkligen är det) i mitt vikingahalsband, men då är det alltså framtänder.

[Doglovers]
2011-08-14 14:24
#3

#2 Ja, framtänder. Rovdjurs tänder är nog svårt att få tag på här, så man får hålla till godo med gräsätare.

#1 Flört Killen som hade halsbandet tyckte om kor, sa han. Därför hade han av kor. Och det var svårt att få tag på sa han också.

LinaN
2011-08-14 19:56
#4

tänder från häst är också svårt o få tag på. Jag gick o höll tummarna att min häst skulle tappa mjölktänder så jag skulle hitta dem men det blev aldrig så.

Har själv kontakt med jägare och ska be om diverse likdelar nu i höst. bla har jag blivit lovad älgskinn :D horn och diverse annat!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[Doglovers]
2011-08-14 21:33
#5

Jag tycker man ska försöka ta tillvara så mycket som möjligt från djuret när man ändå slaktat det.

#4 Prova på slakterierna, angående häst tänder. Känns lite läskigt faktiskt. Men sånt är ju livet.

Upp till toppen
Annons: