Annons:
Etikettmedeltidsveckan
Läst 5046 ggr
Tonye
8/2/11, 9:46 PM

Nedräkning VISBY

Jaha så sitterman som vanligt i sissta minuten igen och syr / Smider /Nitar + annat .

är intresserad av och veta om det är några anndra som inte lär sig??? ha ha haSkrattande

Sj ska jag köra kl 03:00 hemmifrån så det blir mycket kaffe och redbull för min del . båten går kl 07:30 från Nynäshamn fyyy f-an vad trött man kommer vara he he he .

ha det gott!!!!!!!!Flört

Annons:
MagganM
8/2/11, 9:59 PM
#1

Haha, nej jag har inte heller lärt mig. PANIKSY!!!!

Ahnna
8/2/11, 11:04 PM
#2

Jag har sålt nästan alla medeltidskläder, så jag vet faktiskt inte vad jag ska ha på mig… Men istället för att paniksy så försöker jag fixa ett isärtagbart bord! Det är klart för att användas nu, men jag vill måla lite fina mönster på det också och det har jag egentligen inte alls tid med. Tungan ute

Min färja går 23.50 på måndag, så jag lär ju vara lagom pigg på att resa tält när vi anländer i lägret strax före 4.00… Det blir nog bara upp med tältet, fram med sängen, sova!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Loviz
8/3/11, 12:11 AM
#3

Vi åker på lördag och har en heeel del kvar att sy. Sambon har idag fått ihop alla delar till sin tempelriddardräkt så där är det "bara" alla fållar kvar. Jag ska sy mej en arbetsklänning som inte är påbörjad och så ska jag fålla slöja och haklin. å så får de nog bli en coif till mig + "pannband" att fästa slöjan i. Borde även hinna förbi verkstan och göra mig några nålar till slöjan…

Så även här finns det att göra *hehe* och sambon tittar lite små argt när jag konstant säjer -ähh hinner vi inte det nu så syr vi det på resan. :P

Loviz
8/3/11, 12:11 AM
#4

Vi åker på lördag och har en heeel del kvar att sy. Sambon har idag fått ihop alla delar till sin tempelriddardräkt så där är det "bara" alla fållar kvar. Jag ska sy mej en arbetsklänning som inte är påbörjad och så ska jag fålla slöja och haklin. å så får de nog bli en coif till mig + "pannband" att fästa slöjan i. Borde även hinna förbi verkstan och göra mig några nålar till slöjan…

Så även här finns det att göra *hehe* och sambon tittar lite små argt när jag konstant säjer -ähh hinner vi inte det nu så syr vi det på resan. :P

Ringqvist
8/3/11, 8:06 AM
#5

Det gäller nog att prioritera. Finns en del som man vill ha klart.
Men får nog inse att man får vara glad för det som hínns.
För vissa så har MTV redan smygstartat, och på torsdag så är det tältresning. SÅ tiden är stort sett slagen.

Anthka
8/3/11, 8:32 AM
#6

Jag har ingenting att sy, gav upp projekten som jag ville haft klart och satsar på "gamla" kläder från förådet istället. Det blir nya till nästa år. Tar med mig lite sömnadsarbete till lägret, nått ska man väl ha att visa upp när turister strosar förbi.

Åker på lördag mitt på dagen (tillsammans med alla andra barnfamiljer ;)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Annons:
Tomteslakt
8/3/11, 10:10 AM
#7

Hmmm…jag HADE tänkt sy på min gambeson som ska vara både till tornerspel och blankvapenfighting, men det har inte alls hunnits att ens klippa till den rätt från toallen.

Men jag ska ta med mig en del som behöver lagas (läderstövlar bl.a.), ska sy två stycken skydd till tornerspelsvapnen.

Tänkte jag skulle ta med brynjegrejer och utvidga ringbrynjan också, men eftersom revbenen fick för sig att gå av under senaste tornerspelet nu i helgen så får jag inte ta med mig det för frum *mutter, morr*.

Får se om det kommer behöva göras mer än så….

Tonye
8/3/11, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

HA HA HA HA Skrattande Det är så gött att höra era bitar av stressen det känns så bra he he he Flört .Jag har konverterat från Tempellriddarordern till Johanniterordern nu så allt med det är klart.  Jag har gort klart min skida till svärdet . jag har klätt den nu med svart Älg skin och det vart såååååååå bra Skrattande och brynje-shapsen är klara nu .

NU kan jag nog ta 1 (5) öl det har man gort sig försänt av hi hi .Ha det gött mina vänner och vi ses på Gotland.

MVH Tonye med familj !!!!!!!Tungan ute

moeler
8/3/11, 9:57 PM
#9

Lärt sig! Kan man det?

Det är märkligt att man kommer på allt man vill ha i mitten på juli varje år………. Men veckan är så intensiv så det krävs 11 månader att hämta sig tror jag:-)

Tonye
8/3/11, 10:30 PM
#10

#9

he he jajjemen visst är det så Skrattande

Aleta
8/3/11, 11:41 PM
#11

Vad kul det låter med alla syjobb, jag känner igen mig från andra sammanhang vad gäller tidsplaneringen. :-D

Just i medeltidsvärlden är jag en nybörjare och ska testa på lite i år, bo på vanlig camping och…håll i er nu…köpa kläder! ;-)

Lite OT, men kan ni rekommendera någon som säljer på marknaden?

moeler
8/4/11, 1:37 PM
#12

Det finns flera, somliga bättre och somliga sämre. Det är bara att ta en vända så hittar man massor.

niare
8/4/11, 1:44 PM
#13

jag bor 30 min från båten så man behöver ju inte åka superlångt haha

Annons:
Aleta
8/4/11, 8:31 PM
#14

Tack #12, jag ska gå en vända först.

Som nybörjare tänkte jag att det kanske fanns några kända säljare som har hyfsat autentiska kläder?

Ahnna
8/4/11, 10:34 PM
#15

#14 Det varierar lite från år till år. Tyvärr är mycket av kläderna på marknaden inget att ha, men det finns ett och annat guldkorn.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Aleta
8/4/11, 11:00 PM
#16

Det var det jag var rädd för #15. Jag får väl helt enkelt välja något som ser snyggt ut och om det blir ett intresse så sällar jag mig till syskarorna. :-)

Tonye
8/5/11, 9:54 AM
#17

Jaha mina vänner nu ska jag med familj sätta oss i bilen om (30min) till Nynäshamn . det blir en lååååång resa Förvånad.

Vi kommer att övernatta där . båten går kl 07:30 och jag har ingen lust att åka på natten det tar cirka 3,5tim om man håller hastigheten och det vill man juTungan utehe he he. Man lär ju inte bli mäniska på några dagar annars . Jag har en kombi så det funkar nog att få till ett sätt att såva på med alla saker. tjejen får såva på min rustning med saker där bak Flörtha ha ha!

Jaha nä nu ska jag sätta mig i bilen  . ha det gött alla och var rädda om er på VÄGEN!!!!!!

MVH TonyeFlört

Kyltsi
8/5/11, 12:51 PM
#18

Haha, sitter här och skrattar åt tråden. Både maken och jag sitter fortfarande och panik syr våra kläder inför MTV, vi åker söndagmorgon mot Visby. Just nu är det multitasking som gäller, amma/sy/instruera make, laga mat/sy, äta/sy, leka/sy, amma/sy osv osv.

Man lär sig tydligren inte…

SHV-Pysen
8/5/11, 4:57 PM
#19

Ååååå vad jag längtar!!!! Det här har man väntat på sen den 15 augusti förra året ;) årets absoluta höjdpunkt!!!

Tänkte spendera kvällen med att sy en del. precis som förra året är det sista minuten, fast jag faktiskt suttit ett par veckor, dagarna i ända, men jag har ju fått hjälpa mina vänner att sy deras också, så jag skyller på det… :P vi åker hemifrån 23.00 imorgon (lör) och båten går 4 på söndag morgon. så kl 8 på sön är vi äntligen på rosornas ö!!

Loviz
8/5/11, 9:25 PM
#20

Nu har jag bara tråk jobbet kvar. ska fålla klänning (ärmar, halsringning och nederkant) och fåll aslöja å haklin. men har nyss sytt mig en "iläggs sovsäck" i fleestyg så frysa kommer jag inte göra i alla fall :P

Å sen ska jag lyckas få plats med allt i väskorna med *hehe*

Åker hemifrån vid 10 i mon så ny ska jag återgå till klänningen och allt de andra som ska sys :D

Annons:
Gudris
8/14/11, 4:10 PM
#21

Nu är det bara 51 veckor kvar till nästa omgång MTV :)

SHV-Pysen
8/15/11, 10:00 PM
#22

51 veckor, 358 dagar. Det är ingenting de, TAGGA!! ;)

Tonye
8/16/11, 9:56 AM
#23

HA ha ha ja det gäller att vara positiv Skrattande !

MegN
8/16/11, 3:31 PM
#24

Japp - alltså dags att börja redan nu med det som ska hantverkas färdigt…!? ;-) Problemet är bara att bestämma sig redan nu för vilka kläder osv man vill ha nästa sommar Oskyldig

Loviz
8/16/11, 11:44 PM
#25

Upptäckte till min stora glädje att på medeltidsveckans hemsida står det att det bara är 10 dagar kvar. så de är väl bara att packa allt igen och bege sig *hehe*

BarrelOfMonkeys
8/17/11, 9:13 PM
#26

Hehu! Jag planerar att börja sy nu så jag slipper sitta på färjan och paniksy nästa år ;) Vi får väl se…

Ahnna
8/18/11, 1:54 PM
#27

Jag har ÄNTLIGEN lyckats tvätta alla nya tyger som jag fick med mig hem från Veckan, så nu ska jag sy… Fast om det är 51 veckor kvar så kan det vänta ett tag, det är luuuugnt! Tungan ute (Förbereder redan nu inför nästa års paniksömnad veckan före.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Tonye
8/24/11, 6:45 PM
#28

HA HA ja jag letar hus på Gotland som en tok!Skrattande Det blir lite smidigare så…Cool

Ringqvist
8/24/11, 11:56 PM
#29

Permanent flytt?

Välkommen. Jag gjorde det förra året. Bästa jag gjort, trivs helt underbart.

Kyltsi
8/25/11, 12:37 PM
#30

Vi har bokat boendet för nästa år :)

Nu ska jag sy hela hösten, vintern och våren så att jag slipper stressen som uppstod i år igen. Det är INTE lätt att hinna sy en veckas medeltidsgarderob för  tre personer på en vecka som jag hade på mig i år..

Tonye
8/28/11, 5:41 PM
#31

#29

jajjaemen!

Jag har varigt på Gotland i många år från och till . har varigt i det militära där åxo.

Jo jag mår br av miljön och folket där Glad.

Så det säger du Skrattande vad nice , det låter bra det. vart är du bofasst då???

Upp till toppen
Annons: