Annons:
Etikettmedeltidsveckan
Läst 2794 ggr
Maria Neijman
5/19/11, 9:01 PM

Battle of Wisby 1361

För er som är sugna på att göra något nytt under Medeltidsveckan i Visby i år, passa på att delta i Battle of Wisby.

www.battleofwisby.com

Frågor och funderingar kring evenemanget kan mailas till info@battleofwisby.com eller så kan man ställa dom på www.battleofwisby.com/forum

Välkomna!

Annons:
Anthka
5/20/11, 11:41 AM
#1

Bara en liten fundering, kan vem som hellst delta eller behöver man ha fightingkunskaper?

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

moeler
5/20/11, 8:08 PM
#2

Det behövs "vanligt" folk också. Vattenbärare, familjemedlemmar vid sidan om osv. Ta kontakt med dem så får du veta mer. Det kommer troligen att bli jättestort och en häftig upplevelse!

Tonye
5/22/11, 2:33 PM
#3

NICE Skrattande!!!!

Har funderat några månader nu men har inte bestämt mig än om jag ska anmäla mig Obestämd.

Anthka
5/23/11, 7:45 AM
#4

#2 jag har inga planer på att delta i slaget (eller som kringarbetare). Det är inte min tekopp och dessutom går jag nattvakt med Gantarna under veckan.

Anledningen till att jag frågade var eftersom det här på forumet finns en hel del nybörjare inom medeltidsvärldern som kan behöva lite mer grundinfo om slaget och vad som krävs eller inte krävs.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Tonye
5/23/11, 12:43 PM
#5

Ja det funkar ju inte som levande rollspel (latexvapen, rustning, osv) . men frågan är vad är en nybörgare? .

jag har sparrat i ca 6 år . är jag ny börgare eller vart drar man gränsen på nybörgareObestämd?

Detta är en intressant diskution he he he Flört

moeler
5/23/11, 4:14 PM
#6

I det här fallet kan nog bara arrangörerna avgöra det så ta kontakt med dem. Det blir ju häftigare ju fler som är med. Själv hoppas jag Visby invaderas, men den här gången av re-enactare och inte AtterdagSkrattande

Annons:
Tonye
5/23/11, 5:09 PM
#7

#6

he he he jag håller fullt med dig Skrattande !!!!! Tummen upp!

Tomteslakt
5/25/11, 6:06 AM
#8

Hmmm, bara en liten fundering jag fick. De som deltar, vet ni var det dras en gräns om vilka som kan vara med? Dvs är lajvare accepterat eller måste det vara seriösa "gruppregistrerade" (dvs typ carnis, albrects, kongshirden m.m.) reenactare?

Tänkte för lajvare kan nog vara nog så duktiga på vapenföring och sådant, samt kläderna också. Enda skillnaden är väl att de mer använder sagor och berättelser när de är ute och har sig.

Upp till toppen
Annons: