Annons:
Etikettevenemang
Läst 2719 ggr
moeler
5/6/11, 8:55 PM

Riddardagarna i Mariefred

Jag hörde ett rykte idag att Mariefred skulle göra uppehåll i år. Kan någon här bekräfta eller dementera?

Annons:
Ahnna
5/8/11, 12:46 PM
#1

Jag har dessvärre inte hört nåt alls om Mariefred i år.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AnnikaWall
5/26/11, 4:40 PM
#2

Hej

Riddardagarna i Mariefred är 21- 24 juli. De öppnar kkl 12 varje dag.

mvh Annika

moeler
5/26/11, 8:13 PM
#3

Annika - har du det från en initierad källa eller är det från hemsidan? Där står det tex att Torneamentum deltar och jag vet (från Torneamentum själva) att de är avbokade.

/Mona

Ahnna
5/27/11, 2:55 PM
#4

#3 Det kan inte vara så att arrangören satsar på ett annat (kanske billigare?) tornerlag i år? Det var bara en tanke som slog mig, för många marknader som annars har haft god ekonomi har ju drabbats ganska hårt av finanskrisen och behöver spara kapital. Tornamentum tillhör ju inte de billigaste på listan. Flört

(Det finns inte någon adress eller telefonnummer till arrangören på hemsidan, förresten? Då kan man ju fråga direkt och få svar på om marknaden är inställd eller inte.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

moeler
5/27/11, 3:40 PM
#5

Så kan det visst vara! De kostar en hel del,vdet vet jag- Men då bör man inte annonsera om det, eller hur? Sen har någon från Mariefred (som hette Patrik) hört av sig till Styringheim och sagt att Yngve är bortkopplad från Riddardagarna. Och då det är hans kontaktuppgifter som står på hemsidan……och han svarar inte på mail och inte i telefon.

Det var därför jag lade ut frågan här!

Ahnna
5/27/11, 4:17 PM
#6

#5 Det låter som lite av en personalfråga, alltså… När en nyckelperson slutar eller tvingas sluta så händer det att marknader upphör eller gör ett litet uppehåll. Jag har som sagt inte hört nåt om Mariefred i år, så jag väntar med spänning på ett korrekt svar på om det blir nåt eller inte.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
moeler
5/27/11, 7:17 PM
#7

Jag med!

Tomteslakt
5/28/11, 7:39 AM
#8

Låter ungefär som Hertig Karls marknad i Nyköping, förvisso en renässansmarknad (den enda i Sverige vad jag vet), men där hade mina föräldrar varit med sen start för över 10år sedan och varit musiker, men det hade den nya människan som tog över ingen aaaaaning om. Och hade dom haft tornerspel där? jahaa, det var ju något nyt (sedan 9år tillbaka). Så det kan vara lite vanskligt att ta in nytt folk tydligen.

moeler
6/8/11, 9:50 PM
#9

Nu vet jag att det blir av och att Torneamentum är det…. och att det är ny arrangör.

Upp till toppen
Annons: