Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 2953 ggr
LinaN
2011-04-20 22:27

Behöver pepp

är lite slutstressad idag…. har sytt, målat klan-flagga, klippt ut tyg, tvättat tyg, gjort ulldreads och en jäkla massa till….

orken tryter och det är bara 16-17 dagar kvar till Ale beroende på hur man räknar…..

ska börja sy en helt ny kaftan, måste sy klart klanflaggan och sen fick jag förfrågan av svågern om jag kunde sy vikingakläder till hans 6 årige son för de ville komma till Ale och hälsa på…. vad glad ma nblir såhär några fåtalet veckor innan…. framförhållning? vad är det?

sen har vi en säng som måste byggas, råhud till lyktorna måste fås tag på och jag har mailat till Alce-läder som vi har god erfarenhet av sedan tidigare…. så får vi hoppas de har osv osv….

Jag behöver nog litet pepp för att orka känner jag….. :S

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Drasion
2011-04-20 23:36
#1

Tänk hur skönt det kommer vara att fått klart allt och slippa ha det efter dig. Eller tänk hur bra det kommer vara i Ale när du gjort allt :)

Är själv inte så bra på sånt men vet hur skönt det är när det väl är gjort :P

Pialinn
2011-04-21 13:35
#2

Lina!

Du är så duktig att du klarar nog allt innan det är dax att fara.

Önskar dej all glägje och ork!

Pialinn i Portugal

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Tonye
2011-04-22 23:00
#3

jag vet hur det är gumman =) jag har det fullt i smedjan med beställningar så jag vet varken ut eller in Rynkar på näsan men du fixar det det kommer i sin årdning jag låvar =) kör på som jag sedan är det lite kvar,,,,,, bara lite =D  som jag brukar säga (hantverk är krafft) he he he go girl!!!!!! =)     /Smeden

LinaN
2011-04-23 07:53
#4

Det värsta är att jag hela tiden kommer på nya saker att göra…. som i förrgår kom jag på att jo jäklar! jag måste ju få ihopa min brukskniv, bladet och skaftet har legat o drällt sedan 1½ år tillbaka och jag känner mig så naken utan kniv ….

Men nu är flaggan halvklar iaf, den är brukbar som den är men när jag blivit klar med det andra så ska jag ta tag i den igen.

kaftanens yttertyg är ihopasytt till hälften nu, får sytt klart yttertyget idag under dagen. Sen är innertyget klart, så planen ser ut som att kaftanen är färdig tills på onsdag kväll så då är det ju lugnt ^^

Men man får beta av en sak åt gången känner jag och kämpa på!

tackar för stöd so far :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Gudris
2011-04-24 14:01
#5

Kämpa kämpa! Gör en sak i taget så ska du nog se att du hinner med det mesta :) Jag är lite avis på er som har stress för att bli klar innan event, själv är jag lite för fattig för att kunna åka på nått nu..

Upp till toppen
Annons: