Annons:
Etikettevenemang
Läst 2409 ggr
weiland
2011-04-08 16:36

Bågskyttetävlingar som är kul.

Först är en tävling norr. ca. 1 mil, om Huskvarna. Se PDF-fil Här skjuts det på många olika typer av mål. Vi skjuter nedåt, uppåt, mot rörliga mål. Vi pysslar och hjälper varandra med tips och ideer. OBS. ingen glasfiber. Bara träbågar. Kontaktuppgifter i PDF-filen.

Sedan är det en bågtävling i Valle. www.bjornasater.se Där kommer jag att ha en workshop för folk som vill lära sig att göra enkla basicpilar av furuskaft, visselpilar, olika nockförstärkningar, footing, strängar mm. Plus kul skytte när besökarna har gått för dagen. Olika taveltips.

 Frågor eller önskningar: g.weiland@telia.com

Välkomna

Weiland

Annons:
Jimmie
2011-04-09 10:03
#1

Var roligt!

Komer själv med mitt sortiment av traditionella recurver, samt lite pilar och tillbehör!

Ska bli kul att träffas :)

Mvh
Jimmie
Gislfakse

zayla
2011-04-12 14:34
#2

Väntar på att min första långbåge och pilar ska komma ! Skrattande

Ska prova sen i sommar på bågskyttebanan här hemma när jag får tid, men jag undrar finns det någon vikingagrupp här i västragötaland som har bågskytte som intresse, som man kan komma o hälsa på och kolla in hur ni skjuter…och… finns det några tjejer/kvinnor/damer med? Vill ju inte så gärna vara ensam kvinna bland er herrar. Tungan ute

weiland
2011-04-18 05:35
#3

Kul! Välkomna båda två.

Zayla, det finns en grupp i Falköpingstrakten och en vid Mariestad. Hör av dig via min mail så försöker vi fixa en kontakt.

Men glöm inte, träffen utanför Huskvarna är bara för långbågar.

Valleträffen, har ni önskningar om att titta något speciellt så hör av er. Då hinner jag ordna det.

Skickar med en av mina youtubefilmer, vi ses.

Weiland

Upp till toppen
Annons: