Annons:
Etikettvapen-rustning
Läst 2426 ggr
Miliimli
4/2/11, 8:05 PM

Första träningen

Idag har jag varit på min första träning med Wolves of Faradin, en finsk vikinga combatgrupp. Kul, men nu känner jag mig alldeles ledbruten! Vi är hela två flickor, och alla andra har hunnit vara med i gruppen 6-3 år, så jag är inte alls i underläge :p

Annons:
MagganM
4/2/11, 8:27 PM
#1

Fan va bra! De e bara köra på :D You´re gonna kick some ass!

Miliimli
4/3/11, 10:20 AM
#2

Haha, jag hoppas det :p Men idag kan jag knappt lyfta sköldarmen :D

LinaN
4/3/11, 2:06 PM
#3

#2 den styrkan kommer allt eftersom. I vår förening så har vi onödigt tunga sköldar för att dels bygga styrka o dels bli mer medvetna om vad vi gör med skölden. Men det är föreningens lånesköldar.

Våra egna som vi ska ha på linje o så kommer göras i tunnare gods sen. Då blir det både "lättare" att hantera dem och smidigare att hantera.

Tips är att några gånger per dag göra en 3-4 armhävningar mot diskbänken hemma. det ger mycket även om det är litet träning. det viktiga är att dela upp det o inte köra alla samtidigt. och göra detta 3-4 gånger i veckan.  det hjälpte mig :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Cornerstone
4/3/11, 2:11 PM
#4

Jag har också nyligen börjat träna vikinga stridskonst. Har hållt på i lite mer än en månad nu och de flesta i gruppen har hållt på i 2-6 år. Så jag vet precis hur du känner dig när du säger underläge ;)

Men ett starkt tips för att bygga upp handleder och underarmsmuskler (oftast där den värsta träningsvärken brukar sitta efteråt eftersom det är de muskler som används mest när man svingar svärd) Fyll en pet-flaska med lagom mycket sand. Knyt ett snöre i flaskan och knyt andra änden till en pinne. Håll sedan pinnen med utsträckta armar framför dig och "veva" upp flaskan. Använd alltså bara handledernas rörelseförmåga för att veva upp den. Låter det lätt? Kör ett par gånger och berätta hur mycket träningsvärk du har ;)

Miliimli
4/3/11, 5:57 PM
#5

Tack för tipsen! Har mest ont i axlarna och bakom skulderbladet på "sköldsidan", men också ner i ryggen, i armarna och t.o.m i händerna och höfterna :p Inte alls otränad! :D

Upp till toppen
Annons: