Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 1650 ggr
RosaGosa
3/17/11, 9:03 AM

Tygfynd... vad ska det blir?

Ja, hittade ett gardintyg på röda korset häromdagen och tänkte använda det till en lajvklänning då den inte kommer kunna bli HK alls med tanke på mönstret och materialet. det är rätt tungt och jag tror det kommer bli ett fint fall på det. Det är mjukt ljust grönt med guldiga blad…

suttit i ngåra dagar och funderat på vad för modell av klänning det ska bli. Jag har 4.20 m av tyget och det är 115 cm brett.

går det att få en relativt vid klänning av det tyget tro? Är tänkt till en adelsroll.

Annons:
SHV-Pysen
3/17/11, 10:54 AM
#1

Jag är väl ingen mästare på sånt här, men vid går det väl att få den. Du kan ju sy på kilar på kjolen, då kan den bli riktigt vid.Har en 1400 talare som blev riktigt vid så. Vad hade du för tanke för den? Ska det vara löst sittande, typ som med helvetesfönster, eller ska det vara mer figuranpassat upptill och bara en stor kjol?

RosaGosa
3/17/11, 6:45 PM
#2

Jag passar inte i helvetesfönster, ser alldeles för stor ut i dem. just nu lutar det åt någon form av burgundisk inspirerat men osäker på omd et blir bra med mönstrat tyg till en sådan.

Upp till toppen
Annons: