Annons:
Etiketttv-film
Läst 1447 ggr
Ahnna
1/23/07, 7:53 PM

Shakespeare In Love

För dig som är intresserad av dräkter från 1400- och 1500-talen så är det här en ganska hyfsad film, med mycket ögongodis. (Jag syftar inte på skådisarna i första hand!) Filmen passar också förhållandevis bra för den som har ett intresse för teater och Shakespeare, men naturligtvis har man ändrat en hel del detaljer för att den ska passa biobesökarna. (Det är såklart fokus på kärlekshistorien som filmen handlar om, men ändå!)

Det är en tragisk verklighet att de flesta filmer som handlar om medeltid och renässans inte har särskilt korrekt språk, kostym och scenografi, men jag tycker att den här filmen faktiskt gör ett hyfsat jobb med allt det!

Om du har idétorka på medeltid och renässans, se den här rullen!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
StefanW
1/23/07, 11:39 PM
#1

Språket är ju svårt att kolla, men det finns fraser som defenetivt hör till vårat århundrade. sen ler man när någon statist glömt att ta av sig klockan….Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Ahnna
1/24/07, 10:06 AM
#2

#1 Sånt händer av någon anledning alltid i historiska filmatiseringar. Kolla bara i "Sagan om Ringen", där det kommer ett flygplan över himlen i ena hörnet… *fniss*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Rita-S
1/25/07, 11:15 AM
#3

eller Elisabeth Tylors diamantklocka i Cleopatra.. ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ahnna
1/25/07, 11:20 AM
#4

#3 Det är obetalbart, vilken miss!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Rita-S
1/25/07, 1:04 PM
#5

ja eller HUR! :D Skandalöst!
Det är nog den allra första Film-oobsen när det kommer till saker som puttar fram i filmen som inte hör hemma i tidsperioden överhuvudtaget ;D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ahnna
1/25/07, 9:11 PM
#6

Det löjligaste blir när de försöker släta över att de har något på sig som inte hör hemma där - i ett avsnitt av "The Young Riders" försöker Gregg Rainwater gömma sin arm bakom ryggen efter att han glömt ta av sig sin klocka. Okej, har man inte så mycket produktionspengar att man har råd med en omtagning så kan jag förstå det, men i en sån serie borde det inte vara ett problem…

Vi har råkar halka in på en av mina hobbys - BLOOPERS!!!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Rita-S
1/26/07, 8:25 AM
#7

Bloopers är coolt! Men jag hör inte till dom som ser gjennom en film 1000 gonger med näsan mot glaset för att upptäcka fel ;D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ahnna
1/26/07, 10:33 AM
#8

#7 Nej, det gör inte jag heller, men det är kul att läsa ANDRAS iakttagelser! Och jag älskar "out-takes", alltså klantigheter, felsägningar och liknande från inspelningar av filmer och serier. (På Robin of Sherwood-DVD:erna finns det massor med roliga out-takes!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Rita-S
1/26/07, 10:40 AM
#9

tvekar inte ;) det är ju rätt många episoder, även om det inte kan sammanliknas med tex Star Trek - The Next Generation (min favvis av dom)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: