Annons:
Etiketthantverk
Läst 2268 ggr
Ahnna
2007-01-23 19:45

Läderkurs i vår

Jag tänkte hålla en eller ett par läderkurser i vår, som en introduktion i lädersömnad. Plats är inte helt bestämt, men om intresse finns häromkring kan jag hålla kurs hemma hos mig (ca 4 mil söder om Gävle) eller så kan vi samlas i närheten av Stockholm eller Uppsala om det passar bättre. Säg vad du tycker! Datum har jag inte heller bestämt, men jag är flexibel, så vad tycker ni? Mars, april, maj?

Pris 150:- per person + materialkostnad. (Jag bjuder på fika och någon enkel förtäring!) 

Du får lära dig att sy i skinn och läder, både dekorativa och praktiska sömmar. Du får tips om hur du själv lagar trasigt läder, till exempel hästsaker, hundkoppel och dylikt. Bestäm själv vad du vill sy på kursen - bra och förhållandevis enkla saker att börja med är bälten, bältesväskor, hundkoppel, grimmor osv. Kom med egna förslag!

Anmäl ditt intresse via PM eller i den här tråden!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
StefanW
2007-01-23 23:40
#1

Det kommer vi nog att återkomma till….

Stefan - Modellbyggare

Rita-S
2007-02-02 11:51
#2

Morsan va mycket intrecerat, lite beroende på vart du kan komma och när?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ahnna
2007-02-02 18:22
#3

#2 Då frågar jag, var bor ni? När passar det er, cirkus?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2007-02-02 18:44
#4

Plats?

Behöver tillverka mig ett bettlöst träns till min lillkille.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2007-02-02 18:58
#5

#4 Som sagt, jag är flexibel, kom med förslag på plats! (Helst inom Stockholm, Uppsala och Gävleborg…)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Rita-S
2007-02-02 19:48
#6

jag bor själv i Ljusdal, morsan bor i Norge ;) men hon gjästar ju mig innimellan! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
LinaN
2007-02-03 12:56
#7

blir det kring göteborgs/uddevallatrakten har du garanterat boende här Ahnna! ;D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2007-02-03 21:43
#8

#6 Ljusdal… *tänka* Ska kolla på kartan, det kanske är bäst! (Norge kan jag nog inte åka till utan reseersättning!) Cool

#7 Det är taget, det ska jag komma ihåg! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Rita-S
2007-02-04 00:33
#9

#8 haha tror jag det ;D
Ljusdal är ungefär 2 timmar norrut från Gävle :) vi är 6 mil väster för hudiksvall

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ahnna
2007-02-04 21:58
#10

#9 Jag förstår. Det är ju en bit att åka, förstås, men vi kanske kan hitta på nåt? En kompromiss?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Rita-S
2007-02-04 22:18
#11

Kan kolla med morsan om hon tänkte nåt särskillt, sedan det va hon som va intreserat :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Vilden
2007-02-24 00:24
#12

Ha kursen hos dig så kommer jag.

Ahnna
2007-02-24 10:35
#13

#12 Kanin! Ska fundera, helgerna börjar bli uppbokade nu så det är dags att sätta datum för kurserna nu. Återkommer om det!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ameli
2007-03-10 14:14
#14

http://www.lajvsverige.se/forum/viewtopic.php?t=4101&sid=4fb29c8e7ebbe3ec8c19475fa29f33dc

Liunga hantverkshelg, där finns det nog folk som vill lära sig! =)

Upp till toppen
Annons: