Annons:
Etikettlitteratur
Läst 1206 ggr
Ahnna
1/23/07, 11:30 AM

Tudor Costume and Fashion

Dräkthistoria från år 1485 till 1603, en fortsättning på "Medieval Costume and Fashion", skriven av Herbert Norris.

Nästan 1000 skisser och ett antal färgbilder på dräkter från olika delar av världen, med historia och förklaringar av broderier, detaljer m.m. Ett klart måste för den som vill sy dräkter från renässansen!

Det här är min "andra bibel", helt klart en favorit som enbart föregås av "Medieval Costume and Fashion". Norris har ett väldigt sakligt sätt att beskriva historiska händelser och de dräkter han skissat, allt från minsta knapp till exakt vilka material som användes och hur kungar och drottningar klädde sig.

Läs den! Bläddra i den! Be amazed! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
StefanW
1/23/07, 6:36 PM
#1

Kan man vända sig till dig om man har funderingar på färgval på kläder när man håller på med figurmålning (modellbygge)

Stefan - Modellbyggare

Ahnna
1/23/07, 7:30 PM
#2

Klart! Vad gäller det, mer specifikt?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

StefanW
1/23/07, 11:25 PM
#3

En medeltida borg med figurer som jag tänkt att bygga med grabben i skala 1:72

Stefan - Modellbyggare

Ahnna
1/23/07, 11:44 PM
#4

Okej, häftigt! Vad var det du ville fråga om då? Vill du veta vad dina invånare i borgen ska/bör ha på sig, eller nåt annat? Fire away!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

StefanW
1/23/07, 11:53 PM
#5

Jag kommer åter med frågor då jag fått tag på lämpliga figurer (håller på och letar på nätet) Då vet jag själv lite mer…

Stefan - Modellbyggare

Upp till toppen
Annons: