Annons:
Etiketthantverk
Läst 6242 ggr
Flintflikkan
2007-02-08 23:59

Nålbindning...

…Är det någon här inne som behärskar nålbindning?

Jag söker beskrivningar för vantar och tossor….. Hoppas någon kan hjälpa mig =)

Annons:
Ahnna
2007-02-09 11:48
#1

Ehum… behärskarOskyldig Mja, jag kan lite, men är ingen expert. Det jag om vantar och sockar är att man börjar vid fingertopparna/tårna och tar ut tills man får rätt "bredd" och sedan slutar man ta ut eller så tar man in så att man får till en "tub". Hur man sen gör för att lämna hål för tummen och hur man får till formen runt hälen, det har jag ingen aning om.

Har du någon litteratur? Jag har en bok någonstans, men minns inte var och jag minns inte titeln heller dessvärre. Där står i alla fall hur man gör. Ledsen att jag inte kan vara till mer hjälp just nu, men om jag kommer ihåg så kan jag fråga min mor, hon har precis gått en kurs i nålbindning och är jätteduktig.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2007-02-09 17:12
#2

Jag nålbinder för närvarande mössor…..

Kan ordna in några bilder till ikväll här :D

Men jag är ignen mästare någonstans….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

MegN
2007-02-09 18:39
#3

jag ser också fram emot beskrivning. Köpte en "beskrivning" på en marknad, även garn och  nål, men har aldrig lyckats tyda beskrivningen…

Vattnadal
2007-02-10 00:14
#4

Vi har en tjej inne på mus.ifokus som nålbinder allt möjligt, verkar det som. Mysiga sovbollar och hus till mössen i alla fall! Gissar att hon finns här oxå!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

LinaN
2007-02-10 14:56
#5

Igår började jag nålbinda genom 3 öglor istället för genom två, den blir mycket tätare, och vad jag vet kan man utan problem nålbinda genom 4-6-8 öglor också utan några större bekymmer förutom att det blir tjockare och tjockare för varje öglepar….

Ska kansk ege mig in på att göra en ritning o beskrivning? jag hade cokså sk*tsvårt att tyda beskrivnignarna själv men en dag bestämde jag att nu tamigtusan ska jag lära mig hur man gör….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

MegN
2007-02-16 12:20
#6

Jag köpte precis en nålbindningsbok, få se om jag klarar av att tyda ut hur man gör. Fast den beskriver hela TOLV olika varianter (varav 3 från Finland).

Beställ via Internet:

"Nålbindning 12 varianter" (obs - du måste scrolla ner rätt långt på sidan för att hitta den delen…!). Kostar 125kr inkl porto.

Annons:
LinaN
2007-02-16 13:01
#7

Har också beställt boken nu :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
2007-02-20 12:36
#8

tjihoo!

jag fick nålbindningsboken idag!

Kan väl säga att den är i trevligt format, värd sina 125 kr, däremot så är den inte någon nybörjarbok, man bör behärska grundteknikerna först innan man ger sig in på boken, eftersom den är litet krånglig att tyda här och var, samt så är inte alla bilder helt tydliga i HUR nålen träs in genom föregående varv på vilket sett, enkom sett från bilden.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

MegN
2007-02-26 15:52
#9

Å, jag är så glaaaad! NU har jag lärt mig nålbindning. Kan inte påstå att jag gjorde det av boken, även om den var otroligt användbar när jag väl "fattat galoppen". Min dotter gick kurs hos Årsunda viking, och lärde sen mig (annars brukar det väl var så att mödrarna lär döttrarna - hos oss tvärtom…!). Och sen har jag "nålbundit" hysteriskt hela helgen i rena euforin. Först gjorde jag ett par handledsvärmare med tumhål (dvs ungefär vantar fast utan tumpåse eller fingerpåse) och nu har jag snart gjort färdigt en mössa också. Jag kör i lovikka-garn, så det går rätt raskt framåt…

Skitkul!

LinaN
2007-02-26 17:03
#10

Lovikkagarnet är toppen o nålbinda i, det blir så snyggt!

På lajv.ifokus har jag skrivit en liten artikel om nålbindning. Med länkar till användbara sidor samt till någon sida med filmsnuttar på tyska och finska, men man kan iaf se vad dom gör för något.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Vattnadal
2007-02-27 02:05
#11

#9 Handledsvärmare med tumhål, det låter precis som vad jag behöver! Jag brukar dregla över tovade dylika i Leksand på marknaden, men har hittills inte haft råd. Har skadade handleder och bär jämt och ständigt (80% av min tid) ortoser, som är fula och moderna. Någon form av värme/stöd, eller i alla fall något som täcker ortoserna skulle vara underbart. Vad skulle du ta för att tillverka ett par till mig?

De bör täcka handen på ovansidan fram till fingrarna, och på handflatan lika långt, och upp på armen 15-20 cm.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

MegN
2007-02-27 18:53
#12

#11 Jag ska fundera på saken, jag brukar annars alltid säga att jag inte har tid med annat än att göra åt mig själv + barnen (eftersom jag har två  barn, två hundar, eget företag, hus på landet osv). Materialet går på c:a 50kr för så pass långa handledsvärmare. Du måste också mäta runt det bredaste stället på handen så de inte blir för trånga.

Om det är någon annan som har gott om tid och gärna tar åt sig detta…? Annars ska jag fundera under tiden hur mycket jag vill ha betalt. Köpte en gång liknande själv, av Mia/Pia på höstblotet på Frösåker (Västerås). Tror jag betalade 100 kr. Men de var mindre än de du vill ha, och inte i lovikka.

Jag kan garantera att lovikka-varianten blir grymt varm. När dessa var helt nytillverkade tog jag på mig dem innan jag hämtade dottern vid bion. Jag skrapade rent is från bilrutan utan att sätta på mig ytterligare vantar, och var så varm om händerna pga dessa att isflarnen bara smälte bort på nolltid! Annars är det något av det jag ogillar mest - att bli kall om fingrarna (och tårna).
Tyvärr kan jag inte sälja dem som redan finns, för de blev så himla trånga - och då har jag ändå jättesmala händer + handleder…! Ska testa att valka dem, det sägs att det först blir större innan det krymper…
Nålbindningen blir ju inte lika elastisk som stickat (knappt ens som virkat), så man måste vara noga med måtten…!

Vattnadal
2007-03-02 00:03
#13

Eftersom jag kanske får lite stöd av dem ändå, så kan jag ha dem kortare. Funderade ett tag på om det skulle gå att peta in skenorna från mina gamla ortoser i dem, men tror nu att det inte behövs, då behöver de inte vara lika långa, utan kanske bara 1 dm från själva "böjet" i handleden, och fram till fingrarna på ovansidan.

Om du skulle kunna göra, så betalar jag glatt! Fundera på saken!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
droander
2008-11-05 00:26
#14

http://www.spangmurs.se/Nalbindning.htm

Detta är en länk till en sida varifrån jag lärde mig nålbindning(nåja jag har bara kunnat i 30 timmar)

Det är väl egentligen en beskrivning till vantar men funkar nog till det mesta med fantasi och kreativitet^^

(och ja de förklarar tumhåletTungan ute  )

MegN
2008-11-12 18:59
#15

Louise Ström som har spangmurs.se håller även kurser IRL…! Hon håller till i Årsunda - söder om Sandviken.

LinaN
2008-11-13 14:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Mitt senaste nålbundna alster ^^

Älskar de häringa toppiga mössorna :D Varm o go mössa som sitter som en smäck på skallen :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2008-11-13 14:11
#17

Jättesnygg, LinaN! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MegN
2008-11-13 21:13
#18

Jag sömmade en likadan, fast i ljusgrått lovikkagarn. Men eftersom jag har kortsnaggat Hår såg jag inte klok ut i den… Så jag bytte bort den mot en bältesväska… Man måste ha lite Hår som hänger "undan" om man ska passa i den där sortens mössa (jag funderar fortfarande om det FINNS någon typ av mössa som klär mig…).

Ahnna
2008-11-14 14:11
#19

#18 Men med kortsnaggat Hår borde du kunna ha vadsomhelst, eftersom du inte har något Hår som stör. Jag passade i alla fall bättre i mössa när jag hade rakat av mitt Hår än nu, när det är hyfsat långt igen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2008-11-18 09:55
#20

Gubben kräver en likadan, men nu är garnet nära nog slut så jag måste köpa mig litet yllegarn och sen hade jag tänkt färga själv…. Har krapp och alun hemma samt en 7l gryta för ändåmålet så nu är det bara garn och vinsten kvar då rå….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
2008-11-18 10:15
#21

#20 Och ättika. Flört Har du läst min artikel om växtfärgning? Har du några synpunkter på den? (Ska skriva en om krappfärgning också när jag får tid.)

Eftersom jag har en massa växtfärgade garner, och eftersom ni funderar på att locka ner mig till fördärvet - förlåt, Södra Sverige - så kanske du skulle kunna, typ, dårå, kanske, fixa en mössa till mig…? En såndär med spetsig topp… Skrattande Skrattande Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2008-11-18 21:46
#22

#21 ättika? jag har läst din artikel men som med det mesta annat så tar hjärnan slut o bortrationaliserar saker som inte är av största vikt just då (dvs alla funktioner utom äta, sova, sex, och ta hand om djuren, allt annat är sekundärt :))

En littaen mössa kan man säkert fixa…. hur tjockskallig är du? ;) hade du tänkt hiva ner några garner åt mig då som jag får leka med? Gärna 4 trådigt och i många färger! :D Pma mig så gör vi ett byte av något slag så slipper vi skicka pengar fram o tebax!

Storm/vädertesta min mössa idag, den håller för massivt regn. Tog bussen ut till stallet, o hållplatsen är väl knappt 500m bort, på dessa 500m blev jag våt inpå skinnet genom en tjock vinterjacka, 2 tröjor och så ridbyxor…. enda jag vart torr om vart fötterna och min mössa som jag visat upp tidigare…. den vart dyblöt utanpå men kruttorr innani….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2008-11-19 11:27
#23

#22 Jag har fått lära mig att ha ättika i sista sköljbadet när man tvättar garnet efter färgningen. Vet egentligen inte exakt varför, men det ska vara nåt med färgens hållbarhet och glans, samt kemikaliebalansen i garnet, bla-bla-bla… Obestämd

Hmm… Har bara 2-trådigt, funkar det? Hur mycket går det åt? Vad vill du ha som betalning för att du fixar en "spetsmössa" åt mig? Skrattande (Är inte tjockskallig vad jag vet, men har 57-58 i hjälmstorlek.)

Tror säkert att mössan höll torrt, och kan livligt tänka mig att en nålbunden struthätta skulle vara både varm och skön över axlarna när det regnar. *myser* Strumpor, vantar och byxor också! Och en tröja…

Kom just på… Jag har ROSA garn i massor efter senaste koschenillfärgningen - tror ni att det kan passa med en babyrosa mössa till en i övrigt helt seriös utstyrsel?! Skrattande Tungan ute

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2008-11-19 12:10
#24

#23 tvåtrådigt :S föredrar att jobba med 4 trådigt då det uppför sig bättre och blir framförallt varmare :D kan ju iof testa att binda med två två-trådiga garnbitar. men har du 57-58 så är du lika tjockskallig som jag så då kan jag mäta efter eget huvud ^^

Vad kan du byta med? ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2008-11-19 12:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Vad jag har att byta med…? Jaaaduuuu… Vad vill du ha? Vad behöver du? Vad är det värt för dig? Jag har ju ett gäng sånhära… Är det intressant eller har du också massor kanske?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2008-11-19 12:43
#26

Glaspärlor! hemska människa! ;)

Pärlor kan man aldrig få förmycket av (precis som med tyger och garn… *suckar djupt*)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2008-11-19 13:39
#27

#26 Jag vet… Jag köpte 2.5 kilo eller nåt på rea för ett antal år sen. Det mesta ligger kvar i askarna, för om jag använder dem så är de ju förbrukade sen. TÄNK om jag kommer på världens bästa projekt när jag INTE har några pärlor kvar! Förvånad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
droander
2008-12-01 11:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Nu kapar jag lite fräckt denna tråden för jag tycker mig minnas att någon någonstans frågade efter att nålbinda en sjal men inte behärskade fram och tillbaka sömandet. (eller så har jag bara drömt att någon undradeTungan ute)

I vilket fall som helst tänkte jag visa hur jag gör (kanske inte världens bästa teknik men jag har lekt fram den själv så om ni lyckas få den bättre skriv gärna det)

Det hela går altså ut på att man mer eller mindre vränger öglan åt andra hållet och sedan börjar söma åt andra hållet.

Räkna med att det blir lite slätare ungefär som ytan när du stickar varannan aviga varannan räta^^

Och dessutom tänkte jag passa på om någon kan ett smidigt sätt att söma hälen på en socka?

LinaN
2008-12-01 13:03
#29

#28 du hade inte drömt!Det vart nog lille jag som sa något sådant ^^

Jag började på en sjal häromkvällen men fick ett huvudbry som inte vart av denna värld när jag kommit till "avslut" på ena sidan… hur fasiken ska jag göra åt andra hållet….. får göra en kortare snutt o prova mig fram o se om jag får nån ordning på hur du gör ^^

jag binder ju alltid från vänster åt höger….blir det rätt om man gör som du beskrev?

Samtidigt undrar jag i mitt stilla sinne varför ska man ge sig in på en sjal av alla plagg ^^ dock började jag till o med fundera på att nålbinda en klänning som ska gå till knäna :S

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

droander
2008-12-01 14:07
#30

Jag binder också från vänster till höger.^^

Jag brukar bara lägga över öglan och byta grepp och fortsätta med vänster till höger det är bara de första stygnen efteråt som är lite jobbiga att få till och man får nöja sig med att först dra igenom 1 maska sedan 2 maskor och sedan är jag uppe i mina 3 maskor per stygn ^^

Men lek lite med det^^ Enklaste sättet att lära sig är ju att prova fram och lära av sina misstag^^ ska se om jag kanske kan fota lite och lägga upp^^

Jag funderar också på en sjal (du gav mig ideer) Eftersom jag inte tycks få ett sådant tygstycke i de mått jag vill ha^^

Lycka till^^

LinaN
2008-12-01 22:02
#31

#30 såg en tjej i somras på fote som hade nålbundit en sjal o den vart jättefin men jag är litet sjal-pretto har inte en sjal som inte är minst 140 bred och 1 m lång i ryggen…. så denna blir rätt bred o stor… så jag räknar inte med att vara klar innan sommaren iaf…..

o sen i somras såg jag en mörkblå/svart nålbunden tunika med som en norsk tjej hade på sig…. o det gav ju mig massa dumma ideer :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

droander
2008-12-01 23:29
#32

Låter som väldigt underbara ideer^^

Själv är jag halvvägs på en knähög strumpa på en dag^^ så lite fart har jag lyckats få upp^^ (min första strumpa Förvånad)

nej jag funderar också på en sjal^^ och är det inte ungefär de mått du angav är det ingen sjal utan en näsduk Flört

Dock ska jag troligtvis ge mig på att brodera den OCKSÅ

en tunika låter trevligt men jag ska nog pyssla med nålbindning i ett halvår totalt innan jag ger mig på något sådant^^

LinaN
2008-12-02 11:58
#33

#32 kunde inte sagt det bättre själv!

och är det inte ungefär de mått du angav är det ingen sjal utan en näsduk

tihi ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
2008-12-03 00:50
#34

#32 börjar få koll på det där med att jobba fram o tillbaka…. är inne på 5e varvet nu….. får väl se när man blir klar med eländet…. insåg just att jag inte har nått annat garn att varva med rent färgmässigt…. har ignet annat i samma tjocklek.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
2008-12-03 10:15
#35

#34 Tihi! Sånt kollar man ju innan man börjar ju! Skrattande Du kanske kan göra en randig sjal i olika garner? (Olika tjocklek.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2008-12-03 13:34
#36

#35 äh, ingen sport då ju ^^

jag har ett annat grönt som är litet tunnare, så vi får väl se om jag knatar med det, sen finns det ju inget som säger att jag inte kan doppfärga detta gröna garnet senare ^^ har flera plagg som är färdignålbundna som jag vill färga som experiment :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2008-12-03 16:56
#37

#36 Låter coolt, visa bilder! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2008-12-03 21:05
#38

#37 det är inte så mkt märkvärdigt, ett par grå/vita vantar o en nästan klar halsduk. ska se om ajg kan fixa bild ^^ fast du! vantarna finns på min sysidan.se ^^ så dem har du sett iaf :D

tagit några nya bilder idag på min vikingaklänning på provdockan och sen mitt pågående nålbindande av sjalen :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
2008-12-03 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

sjalen…..

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2008-12-03 21:57
#40

Snygg färg!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

droander
2008-12-12 10:00
#41

Hur går det med sjalen LinaN?

själv ligger mitt arbete i träda för tillfället

Annons:
LinaN
2008-12-13 22:06
#42

#40 tack :)

#41 jag gör ungefär ett varv om dagen… men det varierar litet…. vissa dagar gör jag inget medan nadra gör jag mer än ett varv…. det tar sin lilla stund, ett "varv" tar ca 1-1½ timme ^^

Men hitta ett 3-trådigt gammelrosa garn som jag har gjort en rand med, det gröna garnet börjar ta slut så jag hade tänkt att försöka byta nu så det rosa får vara i majoritet sen…. är inte så stor skillnad tjockleksmässigt på garnerna.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

zayla
2009-02-16 22:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Tack Lina för att du visade mig hur man nålbinder!! Skrattande

Jag har förut försökt fatta bilderna i böcker men nada !!

Bifogar min allra första icke-plagg-prov… hehe.

zayla
2009-02-16 22:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Här en bild till….där TVn lyser blått in … häftigt!

LinaN
2009-02-16 23:01
#45

#43 o 44 det börjar ju se riktigt bra ut! :D

jag har blivit mäkta ovän med sockarna som jag håller på med… de blev förstora åt mig men passar min gubbe, men nu är det massa småsaker som inte verkar gå ihopa ändå… *muttra*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

zayla
2009-02-17 12:05
#46

Tack =) Hade paus igår kväll…så idag blir det nog lite igång igen…

Ajdå…hoppas det löser sig snart det med !

Ahnna
2009-02-17 12:47
#47

#45 Men hallå… Lär du ut nålbindning till folk utan att bjuda in mig?! Förvånad Tungan ute Jag vill ju också!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-02-17 12:49
#48

#47 det är bara att komma ner! vi har en skön bäddsoffa! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
vildarosen
2009-08-18 00:26
#49

Jag fick bara lära mig grunderna i nålbindning o nu letar jag efter bra böcker som beskriver lätt hur jag kan gå vidare eller efter nån som kan rekomendera en kurs eller nån som lär ut för detta vill jag ju fortsätta med!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Kaylaza
2009-08-18 00:29
#50

Hoppla! Precis när jag startat en tråd om nålbindning upptäcker jag att det redan finns en (klantigt av mig att inte kolla bättre innan).

Kan någon av sajtvärdarna ta bort min tråd? Känns ju dumt att ha flera i samma ämne ;)

Kaylaza
2009-08-18 00:36
#51

Kan ju även passa på att lägga upp länken på min nybörjarfilm "The Nålbindning Revolution" i denna tråd.

I klippet beskriver jag ett sätt att starta nålbindning på (denna metod finns i bildform i boken "Nålbindning 12 varianter"). Det finns flera sätt att starta på (vet ej hur många) precis som det finns otroligt många sätt att binda på (ca 300 olika tekniker).

http://www.youtube.com/watch?v=10xNxH_Itxs

Hittills har jag lärt mig två sätt att starta och tiotalet varianter att binda. Fler lär det bli när jag orkar och hinner.

vildarosen
2009-08-18 01:03
#52

#51 aha tackar för tipset det ska kollas upp ikväll!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Kaylaza
2009-08-18 01:24
#53

#52 Kom gärna med synpunkter och förslag på hur jag kan göra nästa video bättre (när det nu blir). Jag gör dem ju för andras skull, inte min egen :D

Att det borde zoomas lite mer är jag högst medveten om, men andra synpunkter välkomnas varmt Flört

Och en recension av nuvarande är förstås också trevligt -jag är väldigt nyfiken på att få veta vad andra tycker om den.

Ahnna
2009-08-18 11:05
#54

Båda trådarna kan nog vara kvar, tycker jag. De behandlar ämnet på olika sätt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Kaylaza
2009-08-18 13:39
#55

Ja, sedan en vänlig själ döpte om tråden jag startade känns det mycket bättre. Nu blir ju trådarna lite mer inriktade båda två, känns det som Skrattande

Annons:
vildarosen
2009-09-20 17:10
#56

#55 lite tips är att sitt i ett ensamt rum utan störande ljud i bakgrunden.. det är det enda förutom det du skrev om zoomen men annars så är det toppen bra!Glad

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Kaylaza
2009-09-25 20:16
#57

#56 Tack för tipset! Förra gången tog vi oss lite rast på jobbet, och det försiggick en del runtomkring, och nästa gång ska jag definitivt försöka vara på en lugnare plats :D

zayla
2009-10-07 00:04
#58

Tips: Nålbindning finns nu också som grupp i Faceboooook! Skrattande

Guess who is there? Oskyldig

zayla
2009-10-07 02:54
#59

Lina!!

Ikväll lyckades jag förstå hur ditt mönster fungerar och har påbörjat med litet provsmak bara och det ser såååå snyggt ut!!

Det blir den fjärde tekniken jag lärt mig…. otroooligt vad kul det här ÄR!!Tungan ute

Upp till toppen
Annons: