Annons:
Etikettallmänt
Läst 1163 ggr
Ahnna
3/10/07, 11:49 AM

Vad gör du?

Vad gör du mest när du är ute på evenemang?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
3/10/07, 11:51 AM
#1

Jag brukar väl mest rida tornerspel numera, om jag ens åker iväg någonstans. Men det händer att jag slappar lite och går och shoppar på marknaden också.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ameli
3/10/07, 1:13 PM
#2

Jag slappar och umgås och jobbar på tornerspelsbanan (Lord Severin Unicorn´s)

anmaba
3/10/07, 3:14 PM
#3

Jag står på marknaden och säljer min keramik. Så jag jobbar mest. Ibland lyckas jag gå på något tornespel.

MegN
3/12/07, 10:04 PM
#4

Jag skrev "jobba" eftersom jag oftast ägnar mig åt något hantverk i skuggan under en björk eller så. Plus att jag är morsa, måste hålla koll på ätteläggen samt föda dem under dagen. Plus två hundar som måste hållas koll på, rastas då och då osv.

Umgås gör jag förstås, men "slappar" blir det bara stundtals. Om man nu inte kallar det slappa att sitta ner på baken och ägna sig åt sitt hantverk…

Ahnna
3/13/07, 11:17 AM
#5

#4 Hihiihihihiiii…! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Vattnadal
3/13/07, 1:29 PM
#6

Vårt gäng lever lite lägerliv. Vi bor i våra paviljonger (har med så många vi får plats för), lagar mat över eld, myser och är pitoreska, så att marknadsbesökarna får något att titta på. De bjuds även in i vår största pavlijong, där alla sovgrejor då måste vara tiodsenliga, och all utrustning med. I paviljongen är en lägeransvarig och några till, pratar med folk, berättar om oss och lajv, hantverkar kanske lite, eller bara pratar och myser. Vi brukar hålla en medletida modevisning varje dag, och det är det enda jobbet vi har, om vi inte packar med marknadsståndet. Då får de som säljer saker där turas om att stå där och sälja. Annars är allt jobb bara att laga mat, diska, mysa och umgås. Helt OK!

Kvällarna blir det god mat och lite vin/öl.

Jag som alltid har med 1-2 hundar har ju dem att ta hand om oxå. Promenader, mat, bada, mysa, gosa osv. Ibland tar jag med några andra småkryp, oftast för att frösöka sälja någon mus eller 3…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
LinaN
3/13/07, 9:09 PM
#7

förtom den där biten med att rida tornerspel. jag tittar gärna på det :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: