Annons:
Etiketttornerspel
Läst 5199 ggr
Ahnna
1/23/07, 8:32 PM

Grundkurs i tornerspel

OBS! Datum klara för kurstillfällen hemma hos mig, 8 mil norr om Uppsala, ca 4,5 mil söder om Gävle.
**15 april
21 april
16 juni
23 juni
24 juni
**Anmäl till mig på telefon 026-870 95. Anmälan är bindande, förskottsbetalning sker efter lämnad anmälan.

Inbjudan till grundutbildning i tornerspel! Du som har tillgång till en egen eller en lånad häst, ta chansen och prova på tornerspel under sansade former! Hästens storlek spelar ingen roll, ponnyer är lika välkomna som stora hästar. Det enda kravet som ställs på de deltagande ekipagen är att hästen är ridbar och att ryttaren kan/törs rida med båda tyglarna i vänster hand. (Målsmans godkännande krävs för ryttare under 18 år! Lägsta tillåtna ålder är 12 år.)

Träningen kommer ske med både trubbiga och skarpa vapen, utomhus på gräs. Vi kommer gå igenom samtliga grenar och de olika vapnens hantering innan vi börjar träna.

Pris: 300:- per ekipage, fika ingår. Varje kurstillfälle tar cirka 2-3 timmar (teori + ridpass) beroende på antalet deltagare.

OBS! Jag kan ta med mig utrustning och åka till er, men då är det ett minimum på 3 deltagare! En ridbana eller plan gräsplätt krävs.

Väl mött!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
StefanW
1/23/07, 11:28 PM
#1

Låter kul! Bor inte så långt från Hova! har varit där med barna. man blir imponerad av hur de kan hantera all utrusning till häst, själv skulle jag ha problem att sitta kvarSkrattande

Stefan - Modellbyggare

Ahnna
1/23/07, 11:40 PM
#2

Inte då! Räcka ut tungan (Fast jag kan se det för mitt inre öga, hur en riddare sakta men säkert faller ur sadeln, centimeter för centimeter…)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

StefanW
1/23/07, 11:44 PM
#3

Då skulle man ha en filmkamera så man får se ansiktsutrycket!

Obetalbart Skrattande

Stefan - Modellbyggare

RebeckaSvensson
1/24/07, 12:58 AM
#4

Synd jag har hästen i Trelleborg, annars hade det nog varit ngt som hade passat både Certina och mig. Det ser väldigt roligt ut iaf.

Ahnna
1/24/07, 9:59 AM
#5

#3 Det är den "klassiska" tabben, där hästen fortsätter galoppera i full fart framåt, men riddaren fäller längre och längre åt sidan innan han dunsar i marken. Skrattande

#4 Attans då! Det är ju lite långt för mig att åka också…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

-Gna-
3/27/07, 12:27 PM
#6

Det skulle vara jättekul, men är lite väl långt att åka, iaf för hästen.. Hoppas ni får roligt! :)

Vet du kanske vad som gäller för storlek på hästen om man vill prova på tornerspel? På SM är det 148cm i mkh, men i mindre sammanhang? Jag är verkligen jättesugen på det här med tornerspel och vill gärna prova på det ordentligt. Hästen jag har är viktbärande, har bra psyke, men är 137cm…

Annons:
Ahnna
3/27/07, 1:25 PM
#7

#6 Hur stor hästen får vara bestäms av det egna laget. I mitt tornerlag finns ingen uttalad minigräns, men de flesta har hästar över 155 cm eller däromkring. Så om du tar kontakt med ett tornerlag nära dig så kan du fråga vad de tycker om storleken.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ahnna
3/27/07, 1:35 PM
#8

Datumen är nu klara, se #0!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

-Gna-
3/27/07, 2:01 PM
#9

Åhh jag blir så sugen på att åka..*beslutsångest*… kan man kanske komma hästlös och bara titta och insupa kunskap?

Ahnna
3/27/07, 5:13 PM
#10

#9 Jag funderar på att ha en "till-fots-kostnad" också, eftersom det inte vore rättvist mot ryttarna om de ska betala men de som står bredvid inte behöver göra det. Vad tror du om det?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

-Gna-
3/27/07, 6:53 PM
#11

#10 Det låter utomordentligt!

Har du fått några anmälningar än? Ska titta närmare på datum och resealternativ, så hör jag av mig med besked! Men hästen kommer inte att följa med så mkt vet jag, det tar nog 8-10 timmar upp med transport minst!

Ahnna
3/28/07, 11:49 AM
#12

#11 Oj, var bor du någonstans? Från Uppsala tar det ganska exakt en timme, om det hjälper dig i din planering? Från Stockholm tar det ca 1 h 45-50 min.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[slo]
3/28/07, 12:42 PM
#13

Oj, vad fräckt! Synd att det är så långt, bor nere i Göteborg jag…

Annons:
Ahnna
3/28/07, 12:53 PM
#14

#13 Du får göra en helgtripp hit! Jag har gästrum och plats i både stall och hagar. Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[slo]
3/28/07, 1:20 PM
#15

Njaa… Det är lite för långt att köra med transport, blir väl strax över 50 mil åt varje håll Fundersam

Du hade inte tänkt ha träningar på andra ställen, som kanske är närmare att åka till? Flört

-Gna-
3/29/07, 10:07 AM
#16

#12 I Växjö.. Åker man utan transport tar det ca 5h till Stockholm, ca 45-50mil.

Ahnna
3/29/07, 11:18 AM
#17

#15 Jag kan ha det, men som det står i #0 så vill jag att det blir ett gäng i så fall. Samt att jag nog kommer behöva en slant i reseersättning om det blir i Göteborg… Oskyldig Men jag är öppen för idén med en "road trip"…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
3/29/07, 9:14 PM
#18

låter bra….. :D

Jag komemr vara med om några år när lillkillen är inriden :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
3/30/07, 11:06 AM
#19

#18 Taget! Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/11/08, 2:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#18 inridning påbörjad :)

Slo, vi måste bara hitta en kotte till som vill rida o träna häromkringen för då kan vi importera Ahnna :D

Vi har säkert plats till häst (sommartid) i vårt stall och hemma hos mig finns en go bäddsoffa att begagna :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
11/12/08, 10:42 AM
#21

Jag kan mycket väl tänka mig att åka neråt landet (eller uppåt) så länge jag får milersättning. Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Lorita
11/14/08, 8:32 AM
#22

#15 vi bor ju inte så långt från varandra, skulle kunna göra något gemensamt.

#21 jag ska höra med ryttare runt mig, om intresset finns,

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Ahnna
11/14/08, 2:15 PM
#23

#22 Gör så! Jag har som sagt inget emot en roadtrip. Ni bör väl vara 3-4 stycken i alla fall, men finns utrymme så gärna fler! the more the merrier!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/17/08, 3:32 PM
#24

#22 ja då bor inte vi så långt ifrån varandra heller om du inte bor så långt ifrån Slo :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lorita
11/17/08, 6:59 PM
#25

#24 Kungälv är närmsta stad, men det står Göteborg/Kärra när man röstar. Men Kungälv ser jag från mitt köksfönster. Så inte bor vi långt från varandra Skrattande

#23 det får bli till våren, just nu så är ridingen lite i dvala inte bara väder utan även jobb.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Ahnna
11/17/08, 7:18 PM
#26

Seriöst, säg till om ni vill att jag kommer och håller lite kurs. Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/18/08, 9:53 AM
#27

#25 nej det är ju inte långt! :D inte lika långt som till Ahnna! :D Har du ridbana? Bara mest så vi vet var vi ska vara ^^

#26 Ska bara få min krake riden i alla gångarter först ^^ vi är på god väg, men vad sägs om vår och litet bättre väder? (jag vet, jag vet, det finns inget dåligt väder, bara dåliga rustningar….) har ju travat honom nu (ofrivilligt) så snart är det bara galoppen kvar ^^ Men han måste stärka sig mera.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
11/18/08, 10:17 AM
#28

#27 Ta tid på dig, du. Bättre att han är säker och stabil än att stressa fram nåt. Nästa år har jag typ 3-4 saker inbokat, på 12 månader, så än så länge är det lugnt på den fronten! Tungan ute

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Lorita
11/18/08, 12:27 PM
#29

#25 35*35 belyst grusad och ska fixa en 60*20 meter gräs för programridning. jag ställer Ametist ett par månader nu eftersom jag håller på att rida in Dolly så till våren är jag redo.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Ahnna
11/18/08, 1:26 PM
#30

60 X 20 meter gräs funkar alldeles utmärkt. (35 x 35 m blir lite kort… Men det går!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/18/08, 9:42 PM
#31

Vi har 20x40 m grus och väl inhägnat ^^ plus en massa hinder i hinderboa direkt i anslutning till paddocken ^^ (om de är till nån nytta)

#28, om vi säger som så, skritten, trav, galopp och halterna ska vara väl befästa innan jag ger mig på nått nytt ^^ Han är löjligt stabil psykiskt så det är ingen fara på torpet än.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
11/19/08, 11:07 AM
#32

#31 Du kan ta ett tygstycke och stryka över kroppen och ansiktet för att vänja honom vid fanor också. Fladdra med det i luften bredvid honom så han lär sig att inte vara rätt för ljudet. (Om han nu bryr sig alls!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/19/08, 12:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

#32 du menar såhär? och vad gällande ljudet ^^ han är inte ens rädd för ljudet av pisksnärten på varken körpisken eller långpisken :S Han är rätt härdad ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
11/19/08, 12:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

O ännu värre än mattes sjal…… en presenning!

Så tror inte det är några större bekymmer ;)

Dock så har jag en idé på artikel här, hur miljötränar man sin häst för att tåla att vara på en tonerspels-plats? Vad ska man tänka på osv ;) Och även om man inte sysslar med torner så kan det ju vara nyttig träning för alla hästar :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
11/19/08, 1:30 PM
#35

Söt han är! Glad

Det du framförallt ska träna på är att fladdra så att det låter MASSOR! Man vet aldrig om man ska rida tornerspel i snålblåst någon gång. Träna så att han klarar att schabraket "klistrar" sig runt benen på honom i alla gångarter. (Rid ut med schabrak nästa gång det blåser frisk kuling, typ.) Fladdra med fanan i ansiktet, framför ansiktet, på halsen, baken, överallt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/19/08, 2:55 PM
#36

#35 ska nog börja med att rida honom i alla gångarterna innan jag slänger på honom ett schabrak o rider med…. ^^ dock kan jag ju alltid tömköra och longera med schabrak på ^^

Men en fana ska sys iaf ^^ Nu ska man bara komma på nån bra heraldik för oss ^^

Förblåst har vi inte ont om iaf där jag bor!

Seså skriv nu en artikel om tornerhäststräning från grunden ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
11/19/08, 3:37 PM
#37

#36 Duger inte min artikel om tornerspel? Går i och för sig inte in på så mycket detaljer där, men… Lite skrev jag i alla fall.

Vill du ha hjälp med heraldiken? Är det tänkt att ni ska rida tornerspel med den eller är det bara för kuls skull? (Lite regler att följa om man ska rida spel med den.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/19/08, 9:34 PM
#38

#37 klart den duger men jag vill ha MEEEEEEEEEEEEER! ;)

Herladiken ska vara giltig, även om den bara kommer användas för skojs skull så vill jag ändå vara nåttsånär korrekt (för fasiken heller att jag ska handsy schabraket ^^) för min egen själaros skull.

Har lsät på om heraldiken i omgångar men har adlrig riktigt fått fram något jag är riktigt nöjd med…. Dock ska basen vara grönt, och vitt/silver på nån ev sparre eller dyl samt så nån symbol vart väl tanken… Sen ska ju gubben min ha ett heraldiskt mönster med så ungarna våra kan få egna heraldiska sköldar när vi väl kommer så långt o skaffar smått :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
11/19/08, 10:45 PM
#39

#38 Okej… *funderar* Jag har inte sett någon grön sköld med silversparre i SRS, men därmed inte sagt att det inte finns. Och det känns som en ganska "enkel" sköld, så risk föreligger att det har funnits kända familjer med den skölden, och då är den ju upptagen. Men om du plitar dit en annan symbol också så ändras ju läget. Har du frågor så säg till!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/20/08, 1:17 PM
#40

#39 kruxet är ju då VAD för någon annan symbol ska man ha, visst jag heter Svan i efternamn men det kommer ju försvinna efterhand…. spec när jag gifter mig sen ^^

hur var det nu, när kvinnan gifter sig har hon kvar sin sköld men även halva sin makes sköld?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
11/20/08, 1:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Minns inte hur det var, men jag TROR: Kvinnan får en ny sköld innehållande både sin egen och sin makes. Den nya skölden är alltså delad på längden. Hon har då sin familjs sköld över vänster axel när hon bär heraldiska kläder. Se bilden, som föreställer Sir Geoffrey Louterell och hans fru, som alltså har sin makes sköld över höger sida av kroppen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
11/20/08, 1:47 PM
#42

Passar inte en månskära som symbol då, förresten?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/21/08, 6:19 PM
#43

#42 funderar på det ^^ Den är ju rätt bra som så, hrmm…. o sen är jag ju litet åt det asatroende hållet, så en månskära och en hammare ^^ alla kommer tro att jag är kommunist :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
11/21/08, 6:36 PM
#44

#43 Ja, och att du kommer från Pakistan, om du har grön botten och vit måne… Tungan ute

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Lorita
11/21/08, 7:39 PM
#45

#44 Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




LinaN
11/21/08, 8:48 PM
#46

#44 vad besvärligt det blev :S får nog fnula på idén ytterligare….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lorita
11/21/08, 9:00 PM
#47

#46 varför inte utgå från dina två korpar Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




LinaN
11/21/08, 11:02 PM
#48

Riddar korpmåne…… Det låter rätt bra ^^

nu är det namnet Paxat!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Lorita
11/21/08, 11:04 PM
#49

#48 fräckt Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Rozzy
11/22/08, 2:06 AM
#50

Du är välkommen till Alingsås! Hör av dig till mig så bokar vi en kurs till vår/vintern!

Ahnna
11/22/08, 11:01 AM
#51

#50 Vem ska höra av sig till dig? Vill du annonsera att du håller kurs? Gör en egen tråd i så fall är du bussig, så att vi inte "konkurrerar" med varandra i samma tråd. Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/22/08, 1:05 PM
#52

#50 vilken grupp tillhör du?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[slo]
11/22/08, 9:41 PM
#53

Nu var det visst ett tag sen jag skrev här… Men om jag är kvar i samma stall som jag är i nu har vi tillgång till kurslokal, 20*60 ridhus och hagar sommartid. Kanske går att fjäska lite, finns ett par lägenheter också som hyrs ut :)

Hästapållen är riden i skritt och trav hittils, med bra kontroll och snart kan jag klara mig på en hand. Lullar runt lite med grejer i händerna, miljötränar och pysslar lite för mycket :)

Lorita
11/22/08, 11:35 PM
#54

#53 fortfarande på sveriges femte ö? Då kommer jag Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[slo]
11/22/08, 11:54 PM
#55

Femte ö? Njae, inte vad jag vet :P

Annons:
Lorita
11/23/08, 12:00 AM
#56

#55 har du bytt stall???………………….vi kan ta det i morgon Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Ahnna
11/23/08, 10:31 AM
#57

#53 Var bor du någonstans?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/23/08, 12:10 PM
#58

#57 han bor här i häraden nånstans…. någonstans mellan trollhättan och göteborg eller nått. ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
11/23/08, 12:26 PM
#59

#58 Okej. Är ni potentiellt tre ekipage då? Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/23/08, 12:47 PM
#60

Jepp, senast igår började jag o Slo diskutera om vi inte ska starta en grupp ^^ nu ska vi bara hitta minst 3 ryttare till o sen hade vi massa lajvare som man kan muta med sprit tydligen till att agera fotfolk ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
11/23/08, 12:56 PM
#61

#60 Se till att alla lär sig ordentligt först. (Ni måste inte anlita mig, men anlita nån!) Tornerspel är sjukt kul, men farligt. Det är skarpa vapen och snabba svängar, så det finns vissa grundregler att beakta.

Kul initiativ, dock! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/23/08, 1:10 PM
#62

#61 eftersom jag är litet pretto trots allt så är det ju efter SRS utrustningsregler som vi kommer köra efter isf. Men man kan ju ändå starta en grupp som man sverokansluter, så man kan få bidrag att köpa utrustning för (typ allt man behöver på rännarbanan o betalar tränares resor ^^) och så sysslar man givetvis med hantverk o dyl, då kan man ansluta sig till studieförbundet och voila! man får mer pengar därifrån ^^

Så om vi är klara att tävla/visa upp oss om 2 år så är det helt ok i min tidsplanering ^^ då slipper man vara en plastriddare med stickad svart tröja med silverspray på…. Eller ringbrynjebyxor av svart och silverfärgat paljetttyg…. *ryser*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
11/23/08, 1:25 PM
#63

#62 Jag tror säkert att ni blir fina i er tidsenliga utrustning! Flört Men det jag syftade på var att ni måste vara på det klara med vapenhanteringen både på marken och uppsuttet, eftersom det finns vissa saker som medför livsfara även om det inte verkar så farligt. Det finns vissa grundregler som jag hoppas att alla aktiva tornerlag förespråkar, som helt enkelt är en säkerhetagrej för att ingen ska komma till skada, varken häst, ryttare eller fotfolk. (Skriver lite allmänt ifall det är fler som läser tråden.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/23/08, 1:49 PM
#64

#63 ^^

jag är fd blankvapen-viking så jag har ju vissa grunder. Dock finns det inte nån i närheten som tränar som det är just nu. Har funderingar på att åka och intensivträna så jag kanske KANSKE kan lära ut mer än bara grunderna… men är itne helt säker på om jag vill det…. finns många fd blankvapennissar som hoppar av o startar egna grupper när de inte är redo för vissa moment…

Men som sagt, det finns mycket som man måste hålla ordning på ur ren säkerhetssynpunkt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
11/23/08, 2:00 PM
#65

#64 Ja, framförallt när man sitter på hästen. Man bör inte rida med lansen pekande framåt hela tiden, som exempel.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Lorita
11/23/08, 5:25 PM
#66

Slo och jag är överens om platsdet blir lite söder om Åsa Skrattande om du vill komma. Ska du till bohus fästning och medeltids dagarna då kan du bo hos mig Flört 5 km har jag dit Tyst

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[slo]
11/23/08, 7:57 PM
#67

#58 Är du go eller? Jag är hallänning! 5 mil söder om Göteborg ;)

Lorita
11/23/08, 7:59 PM
#68

#67 vi har kursen hos dig din dansk Skrikandes och om Ahnna vill får hon sova över hos mig om hon ska till kungälv i juni Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[slo]
11/23/08, 8:09 PM
#69

Haha! Ja eller så kan jag försöka fjäska ihop till en frinatt i en av lägenheterna som finns… Är det inte uthyrt bör det gå bra Flört Blev bilderna bra förresten?

Ahnna, vad behövs? Kan ju vara bra att börja spåna redan nu. Tänkte på utrustning osv… :)

Annons:
Lorita
11/23/08, 8:16 PM
#70

#69 lite grynig men jag är helt nöjd Skrattande

DSC00790.jpg picture by shannon_melwin

och jag tycker vi har kursen hos dansken Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Lorita
11/23/08, 8:21 PM
#71

#69 bara att få någon att sitta på "kossan" får mig nöjd

DSC00789.jpg picture by shannon_melwin

"kossan" är en av dom mysigaste hästar jag mött om någon undrar Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[slo]
11/23/08, 8:24 PM
#72

Ja, hon var jättemysig! Speciellt när hon ville stegra inne i boxen och klättra ut… Flört

Väldigt söt, och kommer säkert bli kanon om nåt år :)

Lorita
11/23/08, 8:29 PM
#73

om något år?????????????????????? då är hon inte kvar hos mig, då ska hon var hos, en liten flicka som älska henne  med en bra tränare SkrikandesGladSkrattandeFlört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Ahnna
11/23/08, 8:50 PM
#74

#69 Du behöver en häst, sadel, träns, tyglar, ridhjälm och sen kan vi köra! Glad Kommer jag ner så tar jag med mig allt som behövs; vapen, rustning, sköld m.m. Har ni egna grejer så är det ett plus, men inget måste. Jag kan fixa det som ni behöver låna.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[slo]
11/23/08, 9:07 PM
#75

#73 Känns som vi halkat lite väl långt från ämnet nu va… ;)

#74 Jasså det var inte svårare än så… Vad skönt! :)

Lorita
11/23/08, 9:15 PM
#76

#75 vad var det vi sa om henne, dressyr hopp fälttävlan …gymkhana ja hon är långt från ämnet med som C-ponny Flört

Boka kurs och jag ska försöka komma….det var nära ämnet eller hur Obestämd

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
LinaN
11/23/08, 9:54 PM
#77

Hos dansken? är det hos mig det? (som den skåning man är i grund o botten…)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lorita
11/23/08, 10:16 PM
#78

Dansken han bor i halland…..du bor ju så långt ut att dig skulle jag kalla norsk Skäms jag bor millimellan, tre kungar ni vet Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Upp till toppen
Annons: