Annons:
Etikettallmänt
Läst 1789 ggr
Ahnna
2007-03-10 11:58

Hur bor du?

Hur brukar du bo, eller hur föredrar du att bo, när du är ute på evenemang?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
2007-03-10 12:00
#1

Jag bor oftast i min paviljong, även om det inte alltid är det mest bekväma alternativet. När det regnar varje dag i en vecka så är det faktiskt inte så skoj! Men, har jag sytt den rackaren så ska jag bo i den också, annars har alla timmarna vid symaskinen varit helt förgäves och så kan vi inte ha det. Basta!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ameli
2007-03-10 13:12
#2

Har kört lite olika varianter, militärtält, vanligt tält och senast en lånad paviljong. Det är inget som slår känslan av att bo i en stor mysig pavve med polarna. På morgonen när vi vaknade hade vi visserligen pool i "köket" men det är sånt man får ta. =)

Till hösten är det tänkt att min förening ska börja sy en egen paviljong.

Ahnna
2007-03-10 15:08
#3

#2 Lycka til med syandet, jag är INTE avundsjuk! Skrattande Det är skönt att ha en egen pavve, men att sy den är verkligen inget man gör i en handvändning. Det trista är att man intalar sig att man kan ALLT när man lyckats sy EN enda… Så fallet blir ganska pladask när man inser att man faktiskt inte är bäst på att sy…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Chessan
2007-03-11 14:14
#4

Helst skulle jag nog vilja bo en paveljong, men eftersom att jag inte har någon så brukar det bli vandrarhem… ev. vanligt tält

Ahnna
2007-03-11 20:31
#5

Om det inte kostade så förgrymmat mycket så skulle jag lätt kunna tänka mig att bo på vandrarhem också. Det är så himla mycket skönare med varmvatten, toalett och en varm säng - särskilt om det är nollgradigt och regn ute…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Vattnadal
2007-03-12 11:49
#6

Jag bor i paviljong. Har en egen lite mindre, men brukar ändå oftast hamna i en av föreningens… Den stora röd/vita på över 40 kvadrat, eller den mindre grå…

Fuskar en del oxå, då kroppen inte är så frisk. Ser till att ha en presenning underst, som täcks noga med fällar, sängar od. Sover gör jag kungligt, fast har ingen säng, utan en 110 cm bred luftmadrass, täckt av en bamsestor fäll av 4 hopsydda fårfällar. Har vanligt täcke och kudde med, iklädda oblekt linne. Har även en hel hög yllefiltar, och får extra värme av en eller 2 hundar som gärna sover under täcket mid mig när det är kallt på natten.

Kläder förvaras i en kista, så att de håller sig torra även vid fuktigare väder. En "garderob" bestående av en upphängd pinne agerar torkställning åt blöta kläder.

Smycken, ätsaker, bälten, smågrejor od förvaras i en mindre kista. Bord, bänkar och stolar är ett måste, samt trälådor för förvaring och det bästa: "Svala", vår kyllåda. Den är byggd av trä, utvändigt och invändigt, men med frigolit helt osynligt som foder i både väggar, botten och lock. Där håller sig maten förvånansvärt bra, sålänge det finns någora kylklamåar eller någon fryst mat med.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Rita-S
2007-03-13 09:44
#7

Hur jag bor beror på hur jag mår, och vart evenemanget är. är det nära hemmet föredrar jag att åka hem, är det i närheten av nån bekant/kompis kanske jag nattar där, men annars kan man ta inn på vandrarhem, ha med telt o dyl. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ahnna
2007-03-13 11:25
#8

#6 Den där frigolitlådan, den verkar ju helt suverän! Får man norpa den designen? Jag snickrade mig en trälåda förra våren, den skulle man kanske kunna isolera… *fundera*

I övrigt låter din pavve ungefär som min, sånär som på sängen. Jag har en i trä med en 90 cm bred madrass till - som katterna har pinkat på nu under vintern, så jag vet inte hur jag ska rengöra den till i sommar. (Förslag?) Och så har jag presenning med en tjock jute/ull/arméfilt-matta på golvet, täckt med ullryamattor. Så golvet är både isolerat och mjukt och skönt att stå på! Glad Ska snickra mig en vettig bänk/stol i sommar, tänkte jag. Det är fördelen med att köpa gårdar med en massa bråte på - man hittar en massa material som bara ligger och väntar på att få bli till medeltida möbler! Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Vattnadal
2007-03-13 13:32
#9

Sno på du, svala är det bästa vi har, efter pavvarna! Det bästa min fd svåger gjorde, om man inte räknar mina syskonbarn!

Kom och kika på den i Leksand, eller kanske hälsa på oss i Norrsundet när Draco har sin fixarhelg, första helgen i maj!

Vi ska hotta upp våra bänkar, som gärna vippar och halft slår ihjäl folk. Annars sitter jag gärna på en stor kista, svala eller favoriten, en hhopfällbarr regissörsstol från OBS, i mörkt trä med skön tygsist!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ahnna
2007-03-13 17:16
#10

#9 Greit! Consider it norpad! Cool

Och regissörsstolar är underskattade sittmedel. Jag har en, snodd från mamma, som jag brukar kasta lite mantlar och annat över.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2007-03-13 21:13
#11

silverfärgad iglo, men i år blir det ett saxiskt 2-3 mannatält!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

MegN
2007-03-13 21:56
#12

Jag och mina döttrar är oftast "hemlösa", dvs vi tigger sovplats hos någon vi känner. Eller åker hem i skymningen. Min kompis Annika har däremot investerat i två stycken jurtor, några smulor avundsjuk kan jag väl erkänna att jag är…!

Jag skulle vilja ha ett eget tält, gärna ett saxiskt. Men jag är för slö för att orka göra ett själv just nu, och för fattig/snål för att köpa ett färdigt (just nu lägger jag alla daler på tyg och dräktdetaljer - håller på med 8-9 nya vikingaplagg åt mig och döttrarna… jo, det blir många när alla ska ha kjortel+hängselkjol och vissa dessutom ombyte arbetsversion/festversion…! Plus att jag själv behövde en ny särk). För övrigt handlade jag tygerna på handelsgillet.se och är fortfarande helt lyrisk över vilken underbar kvalitet det var på ylletygerna! Särskilt den tunna versionen, som nu blir kjortel/överklänning, en åt oss var (ockragul åt mig, benvit åt storan och krappröd åt lillan). Fast diamantkyperten var också helt underbar (blir hängselkjol åt storan).

Tja, det var ju OT, ber om ursäkt.

Upp till toppen
Annons: