Annons:
Etikettallmänt
Läst 4710 ggr
Baldur
2007-04-12 00:36

Medeltidig look

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hos oss i Nyköping finns det mycket att se, kräftdjur katter och gycklare. Välkommen hit.

Annons:
Ahnna
2007-04-12 11:51
#1

Vad menar du, lite mer specifikt?

(Läskig bild, förresten! Skrämma slag på mig såhär på morgonkvisten! Fy skäms.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2007-04-12 14:43
#2

kräftor är otäckinga…..

*minns inför kräftkalaset i höstas. väninnans sambo kräftfiskade och hade en hel spann full, det bara väste o rasslade om hinken*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2007-04-13 11:51
#3

#2 Yyy-uck!!!

Jag var och snorklade i Thailand för ett år sen. Mitt resesällskap ville att vi skulle "vila" på ett par klippor som var översvämmade med svarta krabbor, typ stora som handflator. Det tyckte inte jag. Då snorklade vi vidare och jag "fastnade" i ett stim med typ 200 regnbågsskimrande fiskar. Tur var väl det, för samtidigt hittade mitt sällskap en liten grotta under vattnet där det tydligen satt två stora lobsters, alltså kräftor i gigantisk storlek. De såg aldrig jag, men hade jag gjort det hade jag nog sprungit tillbaka till Sverige! Det är liksom inte så trevligt att ha såna där luringar 60-70 cm under kroppen när man ligger och flyter… *brrr*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MegN
2007-04-16 13:53
#4

"Äta insekter"? Var tydligen en replik från något av de länder varifrån kräftor importerades till Sverige (Turkiet?). Jag börjar allt mer hålla med dem om detta.

Ahnna
2007-04-17 11:20
#5

#4 Joru! Insekter var ordet, sa Bull…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Vattnadal
2007-04-17 14:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Insekter som är så trevliga! Perfekta husdjur, låter inte, lukatr inte, behöver inte städat så ofta, äter lite och är helcharmiga. Här är mina väsande kackerlackor!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
MegN
2007-04-17 15:46
#7

Å hu! Nu vet jag inte om jag vågar hälsa på hemma hos dig längre…!

Vattnadal
2007-04-18 01:12
#8

Allas småkryp är instängda, och jag har bara några få "läskiga" djur, det är kackerlackorna och mina afrikanska jättelandsnäckor, fast de är bara STORA snäckor (sniglar säger folk i allmänhet, men sniglar har inga skal) och inte så läskiga alls… Och så några stackars vandrande pinnar…

Annars är det grodor, paddor och salamandrar, skäggagamer, fiskar, möss, pygmémöss, degus, en liten kanariefågel, och så hundgänget förståss!

Inget läskigt alls, och vill man inte se djuren, så håller man sig borta från djurrummen på övervåningen, lätt som en plätt! Annars tar jag guidade turer oxå!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ahnna
2007-04-19 22:41
#9

#6 Men kackerlackor och syrsor låter väl? Och inte är de söta heller! *huva!!!*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Vattnadal
2007-04-20 00:01
#10

Syrsor låter, därför kommer de bara in i huset de dagar grodor och paddor ska få syrsa till middag, således låter de inte länge hemma hos mig.

Kackerlackorna väser, men för det första måste man reta dem för att få dem att väsa, och för det andra är det så tyst att inte ens den mest lättstörda skulle kunna störas av det.

Mushjulen gnisslar däremot så att det stör, om jag inte orkar olja dem!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Baldur
2007-04-20 00:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Godkväll eller natta är det väl snart. Vad menar han egentligen? ja man kan ju undra. I trakten av Nyköping finns mycket fina kräftvatten, vi har katter hemma som älskar dessa djur, helst kokta. Annars nyps dom. Gycklaren får väl jag stå för och det gör jag som nämnts i sommar på vårat spel. Till det längtar man starkt. Så härligt att få rimma, ramsa och tramsa, poesi med humor och historisk tragedi i. Se hur publiken har det bra då vi ger järnet. Men mest ser jag fram emot det fria ordet i improvisationen då jag släpper fram Baldurs galenskap.

Upp till toppen
Annons: