Annons:
Etikettevenemang
Läst 1361 ggr
Ahnna
2007-05-28 11:37

Tyresö Medeltidsmarknad 3 juni

Någon här som ska till Tyresö nästa söndag? Det blir marknad och en uppvisning i den medeltida stridskonsten till häst.

Jag ska dit med häst och rida, om jag bara hinner dit i tid. Man vet aldrig med trafiken…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
medde
2007-05-31 13:11
#1

låter var  i tyresö?  tid?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Dudettan
2007-05-31 21:22
#2

jag säger detsamma. var i tyresö?

Ahnna
2007-06-01 10:59
#3

Tyresö Slott. Jag vet inte när marknaden öppnar, men tornerspelen är vid 13.00 och runt 15.30 om jag inte missminner mig. Kan tänka mig att marknaden börjar vid 10 kanske.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MegN
2007-06-01 16:27
#4

Nä, jag ska till Torshälla och vara viking!

Vattnadal
2007-06-01 16:47
#5

Jag ska sitta i en lokal i Sthlm och gå sista delen på min hundkurs. Fast jag skulle hellre vara på marknad, om jag varit frisk. De flesta av oss som var i Leksand har haft feber, varit extremt trötta, klena och matta, och vissa har dessutom kräkts och stått i…

Hur gick det för er Anna, friska och krya, eller har ni varit sjuka? är ni friska misstänker vi pizzorna på söndagen ännu mer…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ahnna
2007-06-02 11:40
#6

#5 Så det är äntligen bevisat - man blir sjuk på medeltidsmarknad! Inte nog med Visbypesten och förra årets matförgiftningar, nu är också Leksand med på listan över platser att akta sig för! This is an outrage! Räcka ut tungan

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
2007-06-02 11:41
#7

Ekenäs Slotts medeltidsmarknad ska man akta sig för också, kom jag på, för ett år hade jag 39 graders feber en hel helg där. Så jääägarns roligt att ligga i tält i -3 grader nattetid… NOT!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MegN
2007-06-07 23:16
#8

Det var nog de kalla nätterna som ställde till det i Leksand också, åtminstone är jag övertygad om det för egen och döttrarnas del. Minstingen var rejält förkyld redan på hemresan. Sista kvällen rykte det om andedräkten när vi kröp ner i sovsäckarna. Nej, nästa år blir det minsann en fuskaktig fotogenkamin i vårt tält! Frysa är INTE hälsosamt!

Faktiskt var vi så klena hela veckan att vi aldrig kom till Torshälla, inte ens "di sma" envisades. Istället gick vi upp till stugan och hade en lugn och fridsam eftermiddag med sol och mete.

Upp till toppen
Annons: