Annons:
Etiketttv-film
Läst 1641 ggr
Ahnna
2007-06-15 11:08

King Arthur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Regissör: David Franzoni
På bio år: 2004

I rollerna:
Arthur - Clive Owen
Lancelot - Ioan Gruffudd
Tristan - Mads Mikkelsen
Gawain - Joel Edgerton
Galahad - Hugh Dancy
Guinevere - Keira Knightley
Merlin - Stephen Dillane
Cerdic - Stellan Skarsgård

**Handling:
**Filmen är baserad på en mer Historiskt korrekt syn på Kung Arhturs liv, jämfört med tidigare filmatiseringar. (T.ex. Excalibur) Arthur levde på 400-talet, då Romarriket krackelerade och de sista striderna för att upprätthålla det gamla styret hölls. För att återfå sin frihet efter 15 långa år i den Romerska armén tvingas Arhtur och riddarna kring det runda bordet utföra ett sista uppdrag - en romersk präst och dennes familj, framförallt sonen Alecto, måste räddas undan Saxarna.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
LinaN
2007-06-16 12:47
#1

Jag var itne imponerad. Men vissa delar var ju intressanta, när dom tex tar sig in i borgen där dom toretrar druiderna osv…. Men rent allmänt så var filmen en besvikelse.

 Men som en dagen efter kvällen före-film så duger den i min värld.

Men den var itne ett så fullständigt antiklimax som Kingdom of heaven….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2007-06-18 11:35
#2

Faktiskt, så håller jag med dig LinaN. Om båda filmerna. Blev GRYMT besviken efter King Arthur, eftersom den hade fått så bra recensioner och det var så kända skådisar, m.m. Men Clive Owen pratar så monotont att jag blir deprimerad, och handlingen var inte mycket att hänga i julgranen faktiskt.

Samma med Kingdom of Heaven, kända skådisar, dyr produkton, bra recensioner, men inget innehåll. Bah!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Diria
2007-09-29 19:21
#3

jag håller med er båda, blev väldigt besviken på denna film. hade förväntat mig så mycket mer..

preusvarg
2007-09-29 20:07
#4

jag tycker det är kul ändå att det görs den typen av filmer. sen kan man ju diskutera kvalitén. men viss underhållning är det ju ändock och så tycker jag att man kan få fina ideér till vad man kan sy för kläder *L*

Ahnna
2007-09-29 21:16
#5

#4 Mja… Jag tycker att filmen är så himla boring, så jag ids inte ens bli inspirerad av dräkter och rustningar m.m. Jag kom på mig själv med att titta igenom böcker och annat som låg på soffbordet sist jag såg den! Jag liksom "lyssnade" på filmen samtidigt utan att lyfta blicken, så tråkig var den! Fot i munnnen

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Eilonwy33
2007-11-05 21:28
#6

Nu förstör jag lite för er, men jag tycker att både "King Arthur" och "Kingdom of Heaven" är väldigt bra! Såg "King Arthur" på en liten minibiograf i Karlskrona när jag var, tio år kanske, och jag blev så grymt förtjust över Cliwe Owen, han blev min lilla favvis som liten tioåring… "Kingdom of Heaven" tyckte jag faktiskt väldigt mycket om, kasnke för att det är Orlando Bloom som är en så grymt bra skådis som agerar huvudroll, eller så är det för att jag tycker väldigt mycket om just tempelriddarna och Jerusalemsgrejset… :D

Annons:
LinaN
2007-11-06 01:39
#7

#6 var du tio år för 2 år sedan???

Det är den senaste filmen med King Arthur vi syftar på här  i recensionen elelr vad vi ska kalla det :P

kingdom of heaven var för politisk för min smak

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Eilonwy33
2007-11-06 19:55
#8

Hoops! Det blev nog lite fel, jag var faktiskt elva då! :P Den gick ju faktiskt på bio 2004..och då var jag ju elva! vad fel det blev…

LinaN
2007-11-07 18:11
#9

haha :D okie, då är ajg med på noterna :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2007-11-08 00:48
#10

#6 Hur räknar du? Skrattande Den gick på bio 2004, vilket borde bli TRE år sen! Fot i munnnen

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: