Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 1159 ggr
Varghund
2007-06-28 20:19

någon mer än jag?

Som alltid är ute i sista minut? jag lyckas då aldrig vara ute i god tid med nytt och sånt som ska lagas till sommaren medeltid evenmang. Satt och sa förra året att jag skulle sy hela vinter men vad hände ja inte är det vinter nu iaf.
Ni får hålla tummarna att jag hinner klart allt på en månad.

- laga skor
- sy klart 2 st tunikor
- sy klart 3 stycken klänningar
- 1 st vapentunika
- nytt halsband till vovven
+ lite andra små saker

Annons:
LinaN
2007-06-28 21:26
#1

Här har du en….. sitter i skrivandets stund o handfållar sambons tunika för fotevikenmarknaden som är imorogn och i helgen…. :S

Själv har jag en klänning att fålla, samt brodera klart, en hängsleklänning i linne att handsy och diverse annat smått o gott….. Så nog har ajg att sysselsätta mig med ^^

ska sitta i bilen i 5 timmar så då får jag litet sytt iaf….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Varghund
2007-06-28 21:36
#2

skönt att det inte bara är jag. Tur att man på nått konstigt så hinner man alltid klart.

Hoppas ni får det kul i helgen. själv längtar jag så till kungahälla

MegN
2007-07-01 21:19
#3

Men det är ju klassiskt! Jag hade en hel bunt med saker som jag inte riktigt hann klart före Leksands marknad, så min yngsta fick gå med ofållad klänning (fast den var i ylle, så den fransade sig ju ändå inte). Gott om tid att göra det sen till Stallarholmen (som är en annan stående punkt i vår kalender). Ha! Nu är det en vecka kvar, och jag misstänker att jag blir sittande med allt det där kvällen innan - eller så blir det som vanligt att jag tar med mig sömnaden till marknaden i tron att jag ska kunna sitta ner och göra det på plats. Så blir det ju aldrig!

Jag har tänkt så många gånger att man borde starta typ "syjunta" och samla alla likasinnade en kväll då och då och sitta och sy det som behövs. Men det har … "inte blivit av" att samla gänget…

Ahnna
2007-07-02 12:52
#4

Jag brukar sy ganska mycket utan att ha nåt speciellt evenemang i åtanke. Men senaste tiden har jag sytt en massa till andra människor, som såklart stått och stampat och väntat på sina plagg. Inför helgen som var satt jag och sydde klart en gambeson till en vän, som har väntat i ett år ungefär… *skäms* I fredags kväll blev jag klar och hann väl precis sova några timmar och packa bilen innan det var dags att åka. Det blev en jäkligt snygg gambeson, men den har också varit min huvudvärk hela året - så störande jobbig att sy!!!

Att samla gänget och sy en dag vore kul, men mitt tornerlag har försökt sig på det i flera år utan att det kommer så värst mycket människor. Vi bor för utspritt och är för upptagna med annat.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: