Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 2213 ggr
LinneaChristina
8/5/07, 12:40 AM

Vilket bälte?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite knasig fråga…

Jag har inget riktigt medeltidskt bälte. Kan möjligen köpa i Visby nästa vecka men jag har lite ont om pengar för tillfället.

Men jag kan inte riktigt välja vilka av mina moderna bälten jag ska använda. Inget är riktigt bra (förstås).

Vilket skulle ni valt?

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

Annons:
preusvarg
8/5/07, 12:46 AM
#1

beror ju på vad du ska ha det till *L* men en klänning som talarför sig ska du ju inte dra ner med ett för kraftigt bälte. jag tycker du ska ta det tunna flätade bältet och ett brett kanske inte svart utan ett som ser åldrat ut. välj bort det som inte har vanligt spänne tycker jag *L*

LinneaChristina
8/5/07, 12:56 AM
#2

Tack för svar! Vilket är det du menar med "inte vanligt spänne"? Det längst till vänster har en udda konstruktion men känns ganska gammalt, kanske inte så medeltida dock…

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

LinaN
8/6/07, 2:38 PM
#3

tycker antingen det tunna flätade, elelr det andra från vänster om du ska ha litet mer rustik stil på det hela……

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
8/7/07, 9:37 PM
#4

Jag tycker generellt att bälten som ser ut som nr 2 och nr 3 från vänster är ganska vanliga på medeltidsevenemang. Inte 100% korrekta alla gånger, men de fungerar alldeles utmärkt att hålla ihop en dräkt med. Huvudsaken, tycker jag, är att man inte ser att det är modernt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: