Annons:
Etikettpaviljonger-inredning
Läst 2743 ggr
lillalollo
8/16/07, 10:51 PM

madrass på medeltida vis!?

Jag maskerade en madrass till oigenkännlighet för att den skulle se lite medeltida ut. Jag har provsovit i den och guuud vad skönt man ligger. Fast det är klart att man kan ju bygga sin säng på riktigt medeltida vis, med snören och träplank. Men jag är lite lat och tar gärna genvägar. Det blir inte riktigt lika skrymmande och tungt. Tag din säng och gå s.g.s:)

Ok det blev lite fusk, inte helt på äkta medeltida vis, men……………

Annons:
LinaN
8/17/07, 12:57 PM
#1

Jäkligt fiffigt o jädrigt snyggt! :P

Det ska jag använda mig av hädanefter tills jag har råd att bygga mig en vikingasäng. :D och uppblåst madrass ska jag skaffa oavsett vilekt så jag akn ha o sova i på LANen när min sambo sitter uppe halva natten, då behöver ajg tine känna mig elak o grinig eftersom ajg msåte sitta uppe tilsl vi kan åka hem till hans föräldrar o sova (LAN-lokalen ligger i samma stad men utom gångavstand till svärföräldrarna)

O kan man då lyxa till det allvarligt med pälskanter o drutt! jajjemän! då ska jag vara hardcore!

Hur stor var madrassen`? 90cm, 120 eller större?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Vattnadal
8/17/07, 2:49 PM
#2

Jag har ingen sån där tjock lyxmadrass, för de brukar det bara gå hål på. Den läxan lärde jag mig av en amssa andra människor, så jag har inte behövt lida av det själv!

Jag har en sån där redig röd/blå, utan kudde, 110 cm bred. Den lägger jag på en matta eller presenning, som täcks med mattor. På madrassen lägger jag sedan ryamattor och täcker sist med en stor fäll, typ 4 hopsydda fårfällar med filt på baksidan. Funkar fint både på amrknader och lajv, täckje, kudde, en massa filtar och 2 hundar gör att man håller värmen bra och sover kungligt!

Fast en hel "påse" att stoppa in madressen i skulle ju inte vara SÅ tokigt!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

lillalollo
8/17/07, 8:28 PM
#3

Helt ärligt kommer jag inte ihåg måtten, men den madrassen jag köpte hittade jag på Jysk. Kollar man på nätet brukar det finnas dubbelmadrasser för två personer och enkel madrass för endast en person. Men madrassen är definitivt bredare än 90 cm.

Man ligger alltså bekvämt utan att behöva vara rädd för att man skall rulla ur.

Jag hade en vanlig luftmadrass innan och det gick hål på den första gången jag använde den.

Men ducktejp verkar vara något som man kan laga det mesta med.

När min första luftmadrass gick sönder fick jag snällt ligga på marken i pavven. För tillfället vara vi i Horsens på Jylland. Mina fötter stack ut under tältduken, jag själv låg på marken inne i pavven, jag kunde ju inte känna någon gräns mellan mark inne eller ute. Detta skapade munterhet på tältplatsen. Men är det så lite som roar får man bjuda på det.

MegN
8/20/07, 8:59 PM
#4

Jag har precis en sån lyxmadrass, fast jag har inte vågat ha med den utomhus utan bara när man gästar folk med "riktigt" golv. Har två med olika mått, den ena är nog 100 bred (eller lite mer) den andra 160 bred (den sover vi två på - om det inte är kallt då kan man stå ut med att trängas tre pers på den).

Själv har jag tänkt leta fram några gamla tagelmadrasser som jag tror att jag har ute i ett förråd… Fast tyvärr är väl inte de heller så himla medeltida, det tyg de är klädda i ser nog rätt mycket 1800-tal ut… (eller om det rent av är 1900-tal). Måste kanske klä in dem med grov linnetyg eller så, men de riskerar åtminstone inte att pysa hål på…!

Ahnna
8/20/07, 11:25 PM
#5

Just madrasser som det går hål på är väldigt jobbiga. Jag vet inte hur många nätter jag har gått och lagt mig 2 dm ovan mark och vaknat på hårda marken… Tacka vet jag min träsäng! Räcka ut tungan Men visst, den väger en del och tar mer plats i packningen än en ihopvikt luftmadrass…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

lillalollo
8/24/07, 9:56 PM
#6

Helt ärligt!

Jag har ett underlag till min madrass. Vis av skadan sgsg, från det att jag hade en enkel luftmadrass direkt på marken. Jag skall till inbördes utanför Jönköping i slutet av september. Där ligger man på cementgolv, men även det skrapar hål på gummimadrasser. Så någon form av underlag är klokt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: