Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 1208 ggr
Ahnna
7/2/07, 1:11 PM

Hela garderoben förstörd!

När jag flyttade la jag nästan hela medeltidsgarderoben i en plastsäck i min gamla bil. Mest för att veta var alla kläder, bälten, skor och tillbehör var någonstans, men också för att kunna komma åt dem relativt lätt. Bilen blev sedan stående hos mina föräldrar under hösten och när de till slut beslutade sig för att skrota bilen så fick jag tillbaka mina sopsäck. Jag ställde den i ett rum i huset som inte används - eller som numera används till att samla alla medeltidsgrejer - och tänkte inte mer på det. Men så kom våren och det var dags att börja inventera alla saker till sommarens evenemang. Och vad ser jag?

Alla kläder, skor, bälten, påsar, bältesväskor, läderremmar, pälsdetaljer med mera är uppätna av möss! Men i mitt hus finns inga möss (jag har 3 katter, okej?) så jag kunde först inte komma på hur mina kläder kunde ha blivit uppätna. Men så slog det mig - Saaben som skrotades var ganska gammal och "raggig". Det måste ha varit där kläderna blev mus-middag och det hade jag sett om jag bara hade packat upp sopsäcken när jag fick tillbaka den i höstas. Men det gjorde jag naturligtvis inte…

Så de kläder jag nu har kvar, som inte låg i sopsäcken, är:

* Ett par linnebyxor, slarvigt sydda, enkom för SM i maj.
* En linnetunika, sydd för tornerspel, för kort att bära "till vardags".
* En nicolette i lin. (Kortärmad "överklänning", knälång.)
* En underklänning i siden, fel modell för min kropp, sällan använd.
* En djävulsfönster-klänning i siden, använd en gång.

Ja, det är väl det som återstår… Samt att par plagg som är "under construction" som jag började på i vintras.

Vad glad man blir, va? Skrikandes

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
7/2/07, 1:14 PM
#1

Jag har en bälstesväska också, gjord i vintras, och ett bälte som överlevde. Samt att par skor som låg i en skokartong. Mina läderstövlar klarade sig ganska bra undan mössen, men skosnörena är i ungefär 10 bitar… Men inga andra tillbehör finns kvar! Fatta! Alla mina grejer är förstörda, förstörda!

Förstå pengarna som tygerna har kostat. Förstå timmarna det har tagit att sy/hantverka alltihop. Förstå hur kul mössen har haft det i påsen!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

anmaba
7/3/07, 3:54 PM
#2

jag lider med digLedsen

LinaN
7/3/07, 4:06 PM
#3

urk, elaka musingar…..

:/ att flytta är döden för allt vad detaljer heter, jag är fortfarande av med plagg och hantverksutrustning för några tusinglappar….

kan förstå din frustration och ilska över mössen….. och att du säkerligen tänkte "varför tog ajg itne ut sakerna direkt o inte lät dem ligga i bilen?"

det finns en mening emd allt, kasnke var det så att du inte behöver dessa sakerna längre? låter kanske litet präktigt men när saker förstörs och försvinner är det ofta för att ge plats åt nya bättre saker….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

MegN
7/3/07, 5:30 PM
#4

Förstummad. Stackars dig.

Själv hade jag en renfäll som blev uppäten av möss under vintern - bara själva hårtussarna låg kvar medan allt "skinn" var uppätet när jag kom ut till förrådet på våren. Så nu planerar jag att bygga en rejäl garderob inne i huset (som är från 1800-talet och totalt saknar skrubbar/förråd förutom under trappen - själv är jag uppväxt i ett 20-talshus med kattskrubbar under alla snedtak och överdådigt med plats för alla familjemedlemmars "klenoder"…!).

Rita-S
7/4/07, 9:49 AM
#5

Aja baja, sådan kan man bli skogstokig på! >_<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Ahnna
7/4/07, 12:41 PM
#6

Asså, det är himlans svårt att se nåt positivt i det här. Men visst, jag kommer ha fullt upp med nya modeller att sy, och mina 100+ meter tyg som ligger och samlar damm kommer troligen till användning äntligen. Men i alla fall… Fundersam

Så bara en liten varning då till alla som tänkte vara smarta och lägga alla sina medeltidsgrejer på samma ställe - gör inte det! Sprid ut dem, häng dem i taket, gör whatever och hoppas att i alla fall något överlever… Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
preusvarg
7/20/07, 1:10 AM
#7

man tackar för upplysningen jag ska genast gå upp på vinden och hänga upp mina kläder i stället för att ha dom i lådor.. en min ringbrynja orde hur som hällst klara sig.

Upp till toppen
Annons: