Annons:
Etikettallmänt
Läst 1158 ggr
Ahnna
7/31/07, 12:10 AM

Vilket århundrade tilltalar dig?

Efter att ha frågat runt lite bland några av mina "medeltidskontakter" så verkar det som att rätt många är inne på ett visst århundrade, och inte medeltiden i allmänhet. Vilket århundrade tilltalar dig mest? Alltså, vilken sorts kläder bär du, vilken sorts verktyg och liknande bär du med dig? Vilken sorts stridsteknik eller hantverksteknik ägnar du dig åt? (Gällande århundrade.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
LinaN
7/31/07, 11:47 AM
#1

0-1300 fanns inte som alternativ me ntonvikten av mitt intresse ligger på 800-1000-talet

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
8/1/07, 12:17 AM
#2

Jag är intresserad av alla århundraden egentligen, så jag röstade rosa. Jag brukar i princip falla för vissa sorters kläder, sen gör det detsamma vilket århundrade de tillhör.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

CarolineO
8/7/07, 12:46 PM
#3

Jag gillar 1800 talet

Ahnna
8/7/07, 9:29 PM
#4

#3 Det gör faktiskt jag också om jag tänker efter. Inte bara för de vackra dräkterna heller. (Men de ÄR bra fina!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ameli
8/21/07, 11:57 PM
#5

Jag gillar de flesta århundraden… Men just nu har det blivit så att jag börjar längst bak i tiden och jobbar mig framåt (vad det gäller sömnad…)

MegN
8/24/07, 6:21 PM
#6

#5 Jag har gjort precis tvärtom! Åtminstone sen jag började sy kläder osv. Hakade på ett gäng som höll på med medeltid - mer högmedeltid, sen har jag dragit mig till tidigare medeltid och sen viking. Numera söker jag efter klädedräkter som är äldre än den skala som fanns att välja på (så jag röstade mörkblått: 500-800), och material och färger som fanns att välja på långt innan internationell handel var att räkna med. Tyvärr blir jag lite ensam då, så för det mesta håller jag mig till sånt som passar på vikingatid / tidig medeltid.

Annons:
Carina.S
8/24/07, 10:42 PM
#7

Jag vet att jag levt på 1200 talet nere i Västra Götaland, så det århundradet ligger mig varmt om hjärtat…Skrattande

Upp till toppen
Annons: