Annons:
Etikettmedeltidsveckan
Läst 2723 ggr
preusvarg
2007-07-24 11:53

MTV gotland

hallå där ute. vi verkar ju vara en del som ska åka til gotland i år i alla fall. vad sägs om att vi möts upp vid ex paviljongsplanen vid preusplats ni vet kiosken i hörnet. kl 13,00 på tisdagen och träffas för att få ett ansikte på varandra? jag kommer att ha på mig ringbrynja och en grön tunika men svarta armskydd med mitt vapen på. grå byxor. "mitt vapen är mitt avatar" vadmals mantel med guld broderier i fall vädert är i form av soldroppar = regn *L* för det regnar ju nte utan är alltid soligt på gotland oavsätt väder.

detta är endast ett förslag. kom gärna med idéer om ni har andra funderingar eller förslag.

Annons:
Ahnna
2007-07-24 22:53
#1

Skulle varit kul, om jag hade haft råd att åka dit. Hoppas ni som åker får roligt!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

preusvarg
2007-07-29 23:44
#2

hmmm… var e ni? sitter ni framför symaskinen å syr ?? eller är det bara jag som ska till gotland? kan ju bli tråkigt i så fall

Ahnna
2007-07-31 00:01
#3

Det är många som ska dit. Typ ALLA jag känner, så det lär nog inte bli ensamt därborta! Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Elden
2007-08-01 18:33
#4

Är du pråjzare? *nyfiken*

preusvarg
2007-08-02 14:23
#5

Nix men jag hör till ytterkretsen av preusgardisterna. Jag vägrar bestämt att bli invald.

Ahnna
2007-08-08 22:19
#6

YES! Lyckan hostade upp en dunfjäder i mitt knä ytterligare en gång, så nu packar jag inför Gotland! Åker med färjan som kommer fram strax efter 16.00 på fredag, åker hem natten till måndag. Jag skulle ju inte åka, men så kan det gå!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
preusvarg
2007-08-12 13:43
#7

så vad tycktes om Gotlands evenemanget i år?

Elden
2007-08-12 23:02
#8

lyllos dig som tillhör ytterkretsen - själv är man ju pråjzaränka s a s…

Vi hade vår lille son med oss så veckan på PP vart mycket lugnare än någonsin men vi hade trevligt ändå. Fint väder och sånt…

preusvarg
2007-08-13 10:57
#9

oki.. då sågs vi säkert *L* jag tycker hela evenemanget var oerhört avslaget.

Ahnna
2007-08-14 21:01
#10

Asså, jag har fortfarande inte lyckats smälta hur jäkla dåligt hela arrangemanget var i år! Kapitelhusgården var ju nästan tom, på grund av att vissa hantverkare som stått där tidigare hade "väsnats för mycket" och fick inte komma tillbaka… (Öööh, det var ju det som var så himla roligt med Kapitel! Stämningen!!!)

Marknaden handlade om smycken, smycken och åter smycken, alla från samma leverantör i Danmark och Tyskland, och färdigsydda kläder som inte hade någon medeltida feeling överhuvudtaget. Och just det, det var som vanligt några som sålde falafel, kebab och annat icke-medeltida att äta…

Och så har vi ju kamelerna. Ähum… VAD gjorde de där?! På vilket sätt återspeglade det 1200-talets Visby? (Appropå årets tema för hela marknaden.)

Nej, jag är skeptisk…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

preusvarg
2007-08-15 11:33
#11

skönt då var jag inte ensamen om att tycka att det tagit en dålig vändning. jag ska ärligt säga att jag är klart tveksam till om jag tycker att det var värt priset för biljetten över. eller jag kan säga så här om det inte varit för att min systers pojvän fyllde 30 så hade jag fanimej varit regält besviken. jag kan nämna att jag vitt ett tillfälle var på Clematis och åt en skänktallrik för det brukar jag.. fan dom tog 20kr för ett glas vatten.. vet inte äns om dom får ta betalt för vatten. dessutom så har dom nog bytt folk i köket tror jag för sämre mat har jag inte ätit för 140 kr tror jag. min behållning i år blev Botaniska som var fint som det brukar.

så för min del blir det nog till att snegla på något annat evenemang i framtiden. jag hörde ett rykte att medeltidsveckan har bildat ett aktiebolag kanske är det för att det numera ska vara en vinstdrivande sak som kvaliten blivit sämre. man tycker jag att dom borde vara rädda om oss som är utkädda för det är väl ändå vi som drar folk till stonden eller?

angående maten på paviljongsplan så kan jag ju meddela att det var många som åkte på matförgiftning under veckan … jag var en av dom. en rysligt dålig vildsvins kebab tyckte inte magen alls om hua. Nä hoppas det blir ett bättre evenemang nästa år annars har dom i alla fall förlorat mig som besökare / atraktion/ kund….

Ahnna
2007-08-15 22:36
#12

#11 Jag hörde att flera blev matförgiftade förra året, så jag ville inte äta där alls, men min grupp skulle envisas med att äta vildsvin så då gjorde jag det också. Men vi hade tur; vi kom precis när det tog slut, så vi fick vänta några minuter på kött direkt från grillen. Jag var också väldigt envis och ville ha helt genomgrillat kött. Samt att jag inte äter grönsaker och sås till, utan bara kött och bröd. Det gör att jag inte får i mig bakterier och dylikt som har hamnat i tillbehören och legat där och jäst under dagen. Men som sagt, vi hade nog bara tur.

Botaniska tog priset den här gången, jag sitter här och planerar en exakt likadan rabatt som den röd/lila/limegröna rundeln. Men jag är ju trädgårdsnörd också…

Jag hann aldrig äta på Clematis, men min grupp sa att det var bra. (De hade ätit där tidigare i veckan.) Men jag som inte dricker alkohol hade bara hallondricka att välja på (eftersom jag inte gillar fläder) och det var löjligt med 20:- för en mugg. Det är lite fjantigt tycker jag, att Clematis, Sjätte Tunnan och dylika ställen inte serverar läsk. Sure, de vill ha "medeltida" drycker only, men vad spelar det för roll vad folk har i glasen egentligen? När det serveras i krus och keramikmuggar så är det ju ändå ingen som ser kolsyran och då kan det ju inte förstöra den medeltida stämningen särskilt mycket… Tycker jag.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Vattnadal
2007-08-16 01:50
#13

Vad nöjd jag är att vi slutat åka dit. Är SÅ nöjd med Leksand, och så har vi lilla söts Skog på gång, den 1 september. Ni som inte har alltför långt till Stråtjära, ta er dit!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
preusvarg
2007-08-16 10:59
#14

sjette tunnan var med och sponsrade min kamrats 30 års fest på effes under veckan och jag bara säger det att oj vilken skillnad på kvalité det var. gott mört kött och norsk atlant sill och massor av smarriga tillbehör. en verklig kanon buffé och folket som hjälpte till stod och slet hårt vig grillen i solen den dagen.

jag tycker det var synd att dom inte hade något eget evenemang där i år. så det var det godaste jag åt på hela veckan dessutom så var det gratis *L*

Ahnna
2007-08-16 20:56
#15

#14 Har för mig att deras mat (Sjätte Tunnan) kostar i runda slängar 400:- i vanliga fall. Det är förvisso rätt mycket mat, som räcker till flera, men det är ändå rätt saftigt tycker jag. Det är ju liksom ingen hel måltid, mest tilltugg.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Elden
2007-08-25 07:43
#16

Vi uppfattade veckan som rätt avslagen vi med. Onsdagen på Effes erbjöd bästa "medeltidsmaten" men finast mat till mycket bra pris snubblade vi över ute på ön.

Kapitel sög rejält och marknaden var full med krimskrams - jag menar - örhängen av torkade apelsiner????

Ahnna
2007-08-29 01:03
#17

#16 Ja, så tidsenligt, va? Eller inte…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LisaLisa
2008-06-16 23:20
#18

#16

Haha, jag kommer ihåg dom där apelsinörhängerna :> Dom som sålde dom hade ju massa annat b-krafs också :P

Upp till toppen
Annons: