Annons:
Etikettallmänt
Läst 1099 ggr
lillalollo
2007-08-16 23:11

Gör en bok/ fotoalbum

Sommaren har varit perfekt, för att sitta inne vid datorn. Bara regn, regn, och åter regn.

Enbart medeltidsbilder har jag ca 300 digitala bilder.Från olika medelrids evenemang. Och när samlades hela familjen vännerna sist runt datorn för att titta på alla dessa bilder?? ( hos mig har det aldrig hänt) Vi har talat om att bränna över utvalda bilder på CD och sedan spankulera iväg till fotoaffären. Men det har ju aldrig heller hänt i verkligheten. Vad skulle hända med alla bilder, om datorn packar ihop och cyklar hem en vacker dag? Hemska tanke!

I sommar har jag gjort 3 fotoalbum. Sk..t snygga, om jag får säga det själv. Ett av albumen innehåller bara alla dessa 300 medeltidsbilder, med text. Dessutom var det överkommligt pris. Troligen billigare än att först, framkalla foto från CD och sedan köpa fotoalbum, till fotona.

Det var smidigt och fungerade bra. Jag använde mig av "Gör din egen bok" som det finns en annons för längst upp på denna sidan.

Annons:
Ahnna
2007-08-17 23:58
#1

Just det där med digitala bilder är ett himla jidder. Jag var emot det från första början och är fortfarande lite emot det nu, massor med år senare. Säga vad man vill om att det är enklare med digitala än med vanliga kameror, men det ÄR trevligare att sätta sig ner varsomhelst och bläddra i ett fotoalbum! Det kommer jag alltid att tycka.

Kul att det blev bra, jag satt just och funderade på vilken sorts bok de menar att man ska göra i annonsen. Det är ju inte alla som är författare, menar jag!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

lillalollo
2007-08-18 00:53
#2

Det är ju helt upp till en själv, med texter eller inte texter och utseendet överhuvud taget. Personligen tryckte jag in så många bilder som möjligt, av rädsla att datorn pajar. Det är ju inte frågan om den skall göra det för det brukar ju vara så att den gör det, så det är en tidsfråga. Förvisso kan man ju backuppa, men har man gjort det när olyckan är framme? Njaää

Att titta i ett fotoalbum är ju betydligt trevligare, än i en dator så jag tyckte att detta var en smar lösning.

preusvarg
2007-08-20 13:28
#3

Jag gör två album ett i papper och ett i datorn.

Det är trelvligare att titta på pappersbilder tillsammans med vänner. även om det kan vara lysande att visa "dia" på tv.n med hela sälskapet samlat i soffan också. det blir ju lite roligt att visa filmsnuttar på tv n.

Ahnna
2007-08-20 23:22
#4

En annan bra sak med att ha kopior digitalt är ju att man kan skicka bilderna till folk med mail etc. Det är ju lite halvsvårt om de sitter inklistrade i ett album…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: