Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 1725 ggr
ssssss
2007-08-25 17:36

BRODYR?

Jag hade tänkt brodera min …äh… huvudbonad i lin a 1100 tal, men jag hittar inger HK mönster, någon som kan hjälpa?

Annons:
Ahnna
2007-08-29 01:01
#1

Exakt vad för mönster är du ute efter? Jag har en jättebra bok med en massa olika förslag på brodyr och kantband…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

reverse
2007-08-30 16:50
#2

#1 Vad heter boken? Skrattande

 //Lina

Ahnna
2007-08-31 02:20
#3

#2 Medieval Costume & Fashion av Herbert Norris, den finns i lite närmare presentation under fliken Böcker. Det är ju egentligen en dräktbok, men den har ett flertal skisser på hur brodyr och kantband kunde se ut. Några av dem är extremt krångliga, men flera är riktigt överkomliga, och framförallt väldans snygga! Cool

En vän till mig har en bok med enbart (!) färgbilder på olika medeltida mönster, ornament och liknande. Dessvärre vet jag inte vad boken heter eller vem som har gett ut den…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

ssssss
2007-08-31 15:33
#4

Ah, tack! Ska gå och se om den finns på stadsbiblioteket idag.

reverse
2007-08-31 20:46
#5

Intressant, sådant där tycker jag är kul. Ska just få hem en bok om hur man gör brickband, med massa mönster o grejjer. Den såg givande ut.

 //Lina

Ahnna
2007-09-01 00:27
#6

#5 Vad heter den boken?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
reverse
2007-09-01 18:20
#7

Den heter Brickbandsvävning kort och gott. =) Av Ann Sutton och Pat Holtom.

 //Lina

Ahnna
2007-09-03 01:26
#8

#7 Den tåls ju att kolla upp! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2007-09-04 15:08
#9

köpte en CD-bok til len vän i julklap förra året om brickvävning, gav välan e n150-200kr för den, den visade upp många varianter osv…. jäkligt smidig, fanns även att få tag på som redan tryckt "bok" fast i vanlig pärm då…..

Men den var över förväntan, kan försöka forska fram hennes email o så så folk kan beställa o mde vill.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

MegN
2007-09-26 16:21
#10

Du måste mena Louise Ström i Årsunda, hon har givit ut en bok i "A4-pärmformat" som heter "Brickband från Spångmurs"? (Finns även att köpa på www.viking.se fast då blir det dyrare än om man handlar direkt från Louise).

Hon har epost skapa_egna@bredband.net och har en massa hantverksträffar som ingår i programmet för Fafner: Årsundas vikingaförening (Årsunda ligger strax utanför Sandviken).

Louise är en klippa! Det hon inte vet om textilt hantverk är inte värt att veta!

Brickband
2007-10-30 14:09
#11

Oj, oj, jag råkade se inlägget av en tillfällighet, rodnar av allt beröm. Jag kan långt ifrån allt men just brickband har jag grävt ned mig endel i.

CD:n innehåller två PDF-filer som man kan skriva ut. Dels den 140 sidiga boken (som utskriven fyller en tunn A4-pärm) samt en liten bilderbok som visar allt man gör för att väva ett band. Där finns också 3 filmer att se på datorn samt mallar när man skall rita egna mönster.

En av filmerna finns på Youtube här: http://www.youtube.com/watch?v=xv_6seDC_74

Det ingår även fri mailsupport ifall man får problem.

Min mailadress syns inte riktigt ovan den har en understrykning mellan skapa och egna, så här:   skapa_egna"snabela"bredband.net

Jag har även redskap som brickor, garnstickor m.m. till försäljning.

Många hälsningar Louise

Upp till toppen
Annons: