Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 1175 ggr
LinaN
8/10/07, 2:43 AM

Hur ser du ut till vardags?

Ahnna har frågat hur ni ser ut på evenemang, men hur ser ni ut till vardags?

 Litet sådär generaliserat.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
LinaN
8/10/07, 2:45 AM
#1

Jg har alternativt och oftast som på evenemangen, utom när ajg jobbar då jag kör mer på hemvårds-snutte-gos-kläder. dvs mina egna civilkläder som ajg itne är rädd om.

I skolan mixar ajg och matchar både medeltida, vikingatida, modern goth/svartrock med vanliga lite mer moderna kläder.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
8/14/07, 8:56 PM
#2

Du missade en kategori; "som en luffare"! Det är ungefär så jag klär mig, i alla fall hemma. Plus att jag har vuxit ur i princip hela min garderob och därmed inte kan ha mina finaste kläder ens när det verkligen behövs. Använder mest T-shirts, mysbyxor, jeans (de få jag har kvar som passar) och en massa kamouflagekläder samt M90-uniformsbyxor. De har jag lånat ifrån Kungen, if anybody asks… Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MegN
8/14/07, 11:29 PM
#3

Jag kör väldigt olika klädsel beroende på om jag ska "ut bland folk" eller inte.

Hemma / i skogen = m90 (har aktivt avtal…) / jägarkläder / byggarbrallor (kamo de också) och diverse t-shirtar med reklammotiv (för de köper jag på masspack på firman). Om jag inte behöver ut och arbeta på gården eller gå med hundar går jag helst i långa kjolar / klänningar. Älskar de fotsida även om de är opraktiska att gå uppför trappor i. Har ett par medeltids överklänningar i linne som jag kör med till vardags, med t-shirt under (har tänkt sy ett par extra som ser lagom neutrala ut för att funka både till vardags och på evenemang, men hinner visst aldrig) och gärna struthätta eftersom det håller min nacke varm och smidig (den blir gärna stel efter många timmar vid datorn annars) men i övrigt får medeltidsgarderoben vara i fred. Däremot har jag ett par "livstycken" som visserligen är moderna men liknar 1700-1800-modellen, de gillar jag att kombinera med t-shirt eller kjol.

Borta = jeans eller kjol (något mindre fotsida oftast), snygg t-shirt och något kavajliknande om det ska vara riktigt propert. Oftast är jag för feg för att ha på mig det jag trivs bäst i.

Ibland händer det att jag snabbt måste "ut bland folk" när jag är hemma-/skogsklädd, då brukar folk titta konstigt på mig… Fast struthättan brukar jag ta av mig, annars ser det alldeles för "utklätt" ut…

Hallonsaft
8/16/07, 10:47 PM
#4

Det är ganska blandat här också. Mycket beror på humör och vad man gör, men i stort kan man säga att jag klär mig praktiskt och bekvämt.

Jag går mycket klädd i t-shirt och jeans. Jag är inte gothare eller svartrockare, men går ofta klädd mycket i svart, har mycket silversmycken (ringar, halsband och örhänge), samt har min svarte läderkavaj och ibland en del kajal och sånt som gör att jag ser lite mörkare ut. Kanske även borde påpeka att jag oftast färgar håret lite under vinterhalvåret, även om jag brukar låta det gå ur och bli relativt brunt igen till sommaren när det är lajv och medeltidsevenemang.

Angelclaw
1/21/08, 6:31 AM
#5

Blandat: Jag klär mig alltsom oftast i svart, privat mycket dödskallar och likande motiv.. På jobbet är jag mer nedtonad och neutral.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

isnornin
1/21/08, 9:15 AM
#6

Jag kryssade i ettan…

MVH Isnornin

Annons:
Chessan
1/27/08, 11:50 AM
#7

Hur jag klär mig är väldigt olika beroende på vad jag är på för humör, och vad det är för väder. Är det tillräckligt varmt och jag känner mig lat eller itne ska göra något speciellt brukar jag gå runt i shorts och linne. Är det kallare är det långa byxor, vanligtvis den sorten som man har när man sportar, som prasslar. Eller jeans, svarta. Och munkjacka till det.
Är jag på bra humör, och ska iväg där folk ser mig, bara ut elelr till skolan eller något brukar jag ägna tid åt kul kombenationer av kläder, frisyr och smink. I någons sorts punk-poppare stil, ibland lite gothic lolita över det.

[trumman]
2/13/08, 5:09 PM
#8

Vad jag är har på mig, är jag i vart fall alltid barfota!

Ahnna
2/13/08, 7:48 PM
#9

#8 Vad kallt och ont det lät!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[trumman]
2/14/08, 1:51 PM
#10

Kallt på vintern, men då har jag givetvis skor, jag är barfotaman, inte korkad ;)

 Ont? Nej då, inte längre. Det var bara ont på grus de första veckorna. Nu har jag ju gått barfota i en 7-8 år, överallt, när som helst, på alla underlag, så det går helt fint att gå :)

Ahnna
2/14/08, 7:48 PM
#11

Tänk så skitiga fötter du måste ha efter en shoppingrunda i stadsmiljö… Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[trumman]
2/15/08, 7:27 PM
#12

Och? Har du hört talas om vattenpölar och duschar? :)

Upp till toppen
Annons: