Annons:
Etikettallmänt
Läst 1309 ggr
dumuzi
11/9/07, 11:07 PM

Uppsatser - Fornnordisk mytologi

hej allihop!

Carro heter jag. Jag är ny här på sidan, halkade in från "Siames i fokus". Mitt intresse för Medeltiden bottnar framförallt i mitt intresse för religion och religionshistoria. Jag studerar till gymnasielärare i religion och svenska.  Har läst 60p religion och fördjupat mig en hel del i den fornnordiska religionen (hör väll i och för sig hemma på Vikingatiden, men ändå). Framförallt skrev jag om fornnordisk mytologi i min B-uppsats, men jag har okså gjort ett par mindre arbeten. Bla. om de fornnordiska fruktbarhetsgudarna och deras sexualitet, ett mycket intressant ämne som jag skulle vilja fördjupa mig ytterligare i någon gång i framtiden. Uppsatserna är för stora för att lägga upp här, men jag delar gärna med mig. Så om någon är intresserad är det bara att skicka ett pm, så kan jag maila dem.

Tycker detta verkar vara ett mycket intressant forum och ser fram emot att ta del av det lite mer!

Annons:
Bjornen
11/11/07, 9:38 AM
#1

Jag är mycket intresserad av dina uppsatser då jag håller på med många lokalhistoriska forskningar och platsnamnens ursprung som ofta härrörs från tiden före kristendomens införande. Min epost är bjorn.en@telia.com

Ahnna
11/12/07, 9:17 PM
#2

#0 du kanske kan bidra med någon uppsats som jag kan lägga ut som en artikel här? Jag har redan en som är övergripande om den fornnordiska mytologin, men inget som är direkt förjupat. Hade tänkt fixa en artikel om alla (eller de flesta) gudarna, men du kanske redan har något bra material som jag kan få låna?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

dumuzi
11/12/07, 9:25 PM
#3

Nä, jag har ingen som behandlar de olika gudarna. Men kanske kan den om fruktbarhetsgudarna vara intressant, det är ju en lite annorlunda vinkel och enligt min mening väldigt intressant. Har du någon mailadress, så kan jag skicka den till dig?

Ahnna
11/15/07, 9:20 PM
#4

Javisst, skicka gärna! Till ahnna@ehnstrom.se .

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: