Annons:
Etiketttv-film
Läst 2892 ggr
nera
2007-12-10 22:20

Arn Filmen

Oj vad jag ser fram emot Arn filmen som har premiär nu till Jul Skrattande Gillade verkligen böckerna, och även  naturen och den geografiska biten därnenere i Västergötland.  Ser verkligen fram emot filmen. Kyss  Skickar med en länk till lite förhandsvisning på filmen

http://www.arnmovie.se/

Annons:
nera
2007-12-10 22:28
#1

Hoppsan, ljudet var visst lite hoppigt Fundersam

Frida
2007-12-11 00:12
#2

Biljetterna till filmen släpptes idag. Naturligtvis har jag varit framme och köpt upp ett gäng så nu ska det gås på svensk filmpremiär för första gången Skrattande Gillar böckerna något enormt så det är inga låga förväntningar jag har på filmerna.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

LinaN
2007-12-12 15:55
#3

Jag ser frma emot filmen, men vi får se om vi ser den nu eller när den släpps på DVD.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2007-12-12 19:47
#4

Men… men… Är det bara jag som bojkottar den eller? Merde…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

nera
2007-12-12 23:12
#5

# 4 varför då, om man får va nyfiken…Generad

kirre
2007-12-13 06:55
#6

Jag ska  se film den 18 tillsamman med alla statister  Hemlis det ska bli kul att se filmen

Annons:
LinaN
2007-12-13 12:06
#7

#4 den MÅSTE vara bättre än tre solar…… annars så är svensk filmproduktion på väg att göra ett socialt harakiri…..

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

nera
2007-12-13 12:54
#8

# 7  Jamen såklart kommer  den att va bättre än tre solar!! Tjusningen ligger väl i betraktarens öga, och inte i några            " bedömmares" uttalanden väl…Flört Tycker det är helsjukt att några i en " panel" ska sitta och dömma filmer eller böcker eller vad det nu är förnåt. Man ska väl titta och bedömma själv, utan fördommar. Eftersom man har läst böckerna och tyckte de var bra, och känner sig hemma i medeltiden, så är då de bra orskaker  varför jag kommer att gilla filmen. Tror nog att den kommer och va sevärd. För som jag sa, så ligger ju skönheten i betraktarens ögon. / Tror heller inte jag skulle kunna göra filmen bättre själv, så …Fot i munnnen 

# 6 Du kan väl berätta om hur de var sen, ur en statist synvinkel….??Glad

MegN
2007-12-13 17:27
#9

Vi har filmpremiär även i vår "lilla by på landet" (bygdegårdsbiograf), vi kör stor festival med medeltidsklädda - en korsriddare kommer ridande och överlämnar filmburkarna osv. Så jag ser fram emot "jippot" nästan mer än filmen…

nera
2007-12-13 17:40
#10

# 9 Vad kul!! Skrattande

Ahnna
2007-12-13 22:21
#11

#5 Mja, därför att jag troligen är den enda i det här landet som har ägnat åtskilliga år åt skådespeleri men som ändå hatar svensk film per definition… *skäms lite* Det finns helt enkelt alldeles för många skådisar och filmmakare i det här landet som inte vet vad de pysslar med, och resultatet brukar oftast vara sjukt mycket sämre än man först förutspådde. Så jag har dålig erfarenhet av svensk film och den trailer jag har sett för Arn-filmen har verkligen inte tilltalat mig, samt att jag tycker att det är skam att göra en svensk version av "Kingdom of Heaven" bara några få år efter den kom ut på biograferna. (Därmed inte sagt att jag föll pladask för KoH heller, för det gjorde jag inte.) Jag menar, Sverige hade inte en riddarkultur som så många andra länder hade, så varför fabrikera en? Och om man nu tvunget måste fabrikera, varför inte skapa något helt nytt istället för att försöka förankra en påhittad riddare i ett legitimt historiskt arv? Måhända att jag skulle tycka annorlunda efter att ha sett filmen, men det sker nog inte förrän den går på TV i så fall.

Japp, jag är hobby-cineast och obotlig cyniker, jag vet… Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

nera
2007-12-14 09:35
#12

Glad Var och en får Tycka som man vill!! Flört

Ahnna
2007-12-15 18:57
#13

#12 Aboslut!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
kirre
2007-12-18 07:19
#14

Var och såg filmen i går  blev besviken det fattas mycket som är med i böckerna   det var roligt att se sina kompisar i filmen det

LinaN
2007-12-18 13:55
#15

hrmmm men så är det alltid Kirre, att det saknas grejor.

Men eftersom ajg iten läst böckerna så blir jag troligtvis inte besviken ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

nera
2007-12-18 14:04
#16

Ja, det är nog svårt att få med precis allt i en film, särsklit om det är många böcker…Så man får nog försöka låta bli att jämföra kanske….Oskyldig

kirre
2007-12-18 15:11
#17

jå det är sant 

jag ska ju se film igen den 25

Hallonsaft
2007-12-18 23:58
#18

#16
Det ska ju bli två filmer, så de _får_ inte plats i allt i en film ;) Och sedan ska det ju bli tv-serie också.. så då kanske de får med mer… fast.. den internationella versionen blir ju bara en.. och den kommer med största sannolikhet att vara ännu mindre…

nera
2007-12-19 13:53
#19

# 18 Ja just ja. Det har jag nog hört nå´t om 2 filmer ja…TV versionen  ska också bli kul att se Glad

LinaN
2007-12-19 14:07
#20

serioe…. me likes….. ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
[daniel85]
2007-12-25 16:38
#21

kommer oxå bojkotta filmen kan jag berätta =P

Ahnna
2007-12-27 19:59
#22

#21 Yes! Jag visste att jag inte var ensam! Lyckan kräks på min krage ytterligare en gång! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[daniel85]
2007-12-28 01:11
#23

he eh de hade invigning av den med tempelriddare som vakter stod det i tidning =P

MegN
2008-01-02 16:37
#24

Har sett filmen nu. Har INTE läst böckerna (ovanligt för en bokmal som jag) så jag har inte något att jämföra med. Gillade filmen - även om den slutade lite snopet. Men jag ser fram emot tv-serien eftersom den alltså ska innahålla mer (och så förstås film #2).

nera
2008-01-30 18:35
#25

NU har jag sett filmen själv och tycker den var OK. Fast lite " lamt" känndes det. Känndes som att man satt bara och väntade på nåt hela tiden. Men vi får se vad film nr 2 kommer att bli , och tv-serien förstås. Fot i munnnen

Helena_E
2008-02-03 13:56
#26

Ja ingen film tilltalar alla….  ….Man bör nog titta först å sen bilda uppfattning utifrån sitt eget tycke å smak. Folk lyssnar alldeles på tok för mkt på vad andra tänker å tycker. man får tycka om filmen å man får tycka illa om den…thats life. Vi är alla olika. Personligen gillar jag filmen skarpt och gillade även böckerna. men förstår inte varför det har blivit sådana debatter…fast roligen har folk haft FÖR höga förväntningar på den pga att de sett vad mycket det har kostat att gör filmerna. Men att klaga på filmens innehåll blir fel då den är baserad på böckerna. Har hitills aldrig hört nåt om bokinnehållet,att det skulle va fel….hmmmmm

nera
2008-02-03 16:39
#27

Jag antar att man får nog mera att se i nästa film, att man får liksom " helheten", för det känndes ju så " avsnoppat" när det bara tog slut rätt var det var. Det var säkert därför som man väntade på att det skulle hända nåt mer tror jag. Annars så var ju filmen helt Ok tycker jag. Det är ju som sagt svårt att ta med precis alla detaljer i en film när det är ifrån fler än en bok. Glad Men jag ser ändå verkligen fram emot fortsätningen i del 2..

Annons:
Upp till toppen
Annons: